شماره ۴۹۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

وکیل معاون اول دولت سابق:رحیمی قصد ندارد اسامی نمایندگان مجلس را بگوید
وکیل محمدرضا رحیمی گفت موکلم قصد ندارد اسامی آن دسته از نمایندگانی را که از او پول گرفتند اعلام کند.
به گزارش ایرنا، «محمدرضا نادری» روز گذشته در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر این‌که آیا محمدرضا رحیمی قصد دارد اسامی نمایندگانی که از او پول گرفتند را اعلام کند؟ افزود: اعلام نام این افراد ضرورتی ندارد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ابلاغیه‌ای برای اجرای حکم آقای رحیمی صادر شده یا نه؟ گفت: این موضوع اکنون در حال تشریفات اداری است و هنوز ابلاغیه‌ای برای ما نیامده است.
معاون اول دولت دهم به تازگی در نامه‌ای فاش کرد که 170نماینده مجلس هفتم از وی برای شرکت در انتخابات مجلس هشتم پول گرفته‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور: هیچ مصاحبه‌ای از دانایی‌فر پخش نشد
حسین ذوالفقاری اعلام کرد: هیچ مصاحبه زنده‌ای روز گذشته در شبکه‌های تلویزیونی معاند از گروهبان جمشید دانایی‌فر پخش نشد و خبرهای این شبکه‌ها دروغ بود.
به گزارش ایرنا، ذوالفقاری روز گذشته در حاشیه مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مدیران حوزه امنیتی، انتظامی و اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور که در اداره اتباع خارجی این وزارتخانه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا در جمع خبرنگاران افزود: هنوز مدرک و سند محکمی دال بر زنده بودن جمشید دانایی‌فر در دست نداریم.
وی همچنین اظهار کرد: برای اظهارنظر صریح درباره دانایی‌فر همان‌طور که قبلا هم گفتم باید سند محکمی در دست داشته باشیم.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر این‌که آیا پاکستان اطلاعات صریحی از دانایی‌فر در اختیار وزارت کشور گذاشته است، گفت: دولت اسلام‌آباد هیچ اطلاعاتی در مورد دانایی‌فر به ما نداده ما نیز اطلاعات دقیق نداریم.
در چند روز اخیر شبکه‌های تلویزیونی معاند فارسی زبان و برخی از سایت‌های مجازی در اطلاعیه‌ای اعلام کردند: جشمید دانایی‌فر روز سه‌شنبه 14بهمن (3 فوریه) قرار است در برنامه تلویزیونی به صورت زنده اقدام به افشاگری علیه ایران و گروگانگیری مرزبانان و نیز عضویت خود در گروه تکفیری جیش‌العدل و پناهندگی به آمریکا کند.

سخنگوی دولت مطرح کرد
تعیین عیدی و پاداش کارکنان دولت
محمدباقر نوبخت تأکید کرد: پاداش همه کارکنان و بازنشستگان بر مبنای ۶۰۳‌هزار و 500تومان پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایلنا، نوبخت در پایان جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه‌فجر با اشاره به جلسه این هفته شورایعالی صادرات غیرنفتی یادآور شد: آمارهای اعلام شده با توجه به ۳۶‌سال تحریم قابل تحمل است. بسیاری از قدرت‌های استکباری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با آشوب‌های خیابانی و تهاجم گسترده نظامی و پس از آن با تحریم اقتصادی تلاش کردند که این انقلاب را که محصول خون‌های پاک است ساقط کنند و نظام جمهوری اسلامی ایران را در عرصه جهانی ناکارآمد نشان دهند.
نوبخت افزود: تمامی تلاش بدخواهان انقلاب این بود که با ایجاد مضیقه برای نظام، نارضایتی مردم را فراهم کنند اما لازم است رشد چند قلم از کالاهای صادراتی در 10ماهه اول‌ سال 93 را اعلام کنم.
سخنگوی دولت تأکید کرد: ملت ایران در شرایطی توانسته به این موفقیت‌ها در زمینه صادرات برسد که اوج فشارهای تحریم از سوی دشمنان و بدخواهان این نظام طی این 36سال ادامه داشته است. لازم است عنوان کنم صادرات ما در قاره آسیا با 14‌درصد رشد و صادرات ما به اروپا با 34.4‌درصد رشد مواجه بوده که البته صادرات ایران به آمریکا 23‌درصد کاهش پیدا کرده است. در عوض ما در صادرات به اقیانوسیه نیز 55.8‌درصد رشد داشته‌ایم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به آمار ذخایر صندوق توسعه ملی گفت: منابع تحقق‌یافته ما تا پایان 6ماهه اول‌ سال 93 بالغ بر 67‌میلیارد و 910‌میلیون دلار است. در این مدت تنها 7‌میلیارد و 130‌میلیون دلار به صندوق افزوده شده و مانده موجودی صندوق بالغ بر 49‌میلیارد و 495‌میلیون دلار است، یعنی ما در این فاصله موفق شدیم علاوه بر این‌که صادرات خود را نسبت به ‌سال گذشته با رشد مواجه کنیم، منابعی هم به صندوق توسعه ملی واریز کردیم. وی با بیان این‌که عمده مبالغ ارزی خود را به صادرات غیرنفتی معطوف کرده‌ایم، گفت: ما فرزندان ملتی هستیم که 36‌‌سال زیر فشارهای دشواری بوده اما به شکل پوینده به راه خود ادامه داده است، پرتاب چهارمین ماهواره و قرار گرفتن آن در مدار زمین اقدامی است که در 36‌سال گذشته ملت ایران زمینه‌های آن را فراهم کرده است و دولت تدبیروامید خود را موظف می‌داند که در چارچوب منویات و سیاست‌های رهبری نهایت تلاش و مقاومت را داشته باشد تا هم از حقوق جامع ملت ایران دفاع کند و هم از حجم تحریم‌های غیرانسانی بکاهد و کشور را در عرصه اقتصادی به شکوفایی برساند.


تعداد بازدید :  269