شماره ۴۹۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در اجتماع مردم اصفهان:
نیازی به بمب اتم نداریم
الگوهای آبیاری و کشت باید تغییر کند زاینده‌رود نباید خشک شود

رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه در ادامه سفرهای استانی هیأت دولت، به استان اصفهان رفت و در اجتماع مردم این شهر در میدان امام(ره) اصفهان با تأکید بر این‌که زبان من برای تشکر و قدردانی از مردم خونگرم اصفهان قاصر است، افزود: مردم اصفهان برای به اهتزاز در آمدن پرچم لااله‌الا‌الله، محمد(ص) رسول‌الله و علی(ع) ولی‌الله کارهای بسیاری انجام دادند. به‌ گزارش ایرنا، حسن روحانی با بیان این‌که در دهه فجر امسال سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم، اظهار کرد: اصفهان عزتمند و قدرتمند اولین شهری بود که قبل از ورود امام خمینی(ره) به ایران مردمش به خیابان‌ها ریختند و حکومت اسلامی اعلام کردند. رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگر سخنانش در جمع مردم اصفهان با بیان این‌که این ملت از تحریم‌ها نمی‌ترسد، ادامه داد: مردم ایران راه توسعه و آبادانی کشور را با وحدت و یکپارچگی ادامه خواهند داد.  وی با بیان این‌که کشور ایران نیاز به بمب اتم ندارد، به پرتاب ماهواره جدید به فضا اشاره و تصریح کرد: ما امروز به دانشمندان حوزه فضا و هسته‌ای، فناوری بیوتکنولوژی و نانو افتخار می‌کنیم. حسن روحانی خطاب به سران استکبار گفت: شما نتوانستید در آمریکا مسأله درمان را حل‌وفصل کنید اما ملت بزرگ ایران و دولت یازدهم به نمایندگی ملت کاری کرد که از 38‌درصد هزینه‌ای که مردم برای درمان در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کردند امروز به‌طور متوسط 4‌درصد پرداخت کنند.
وی با اشاره به موضوع هسته‌ای نیز گفت: به ما می‌گویند که ما نمی‌خواهیم شما بمب اتمی داشته باشید، اما شما که ساختید چه کردید.
رئیس‌جمهوری اضافه کرد:   شما که جنایت‌هایی مانند اسراییل و استفاده از بمب اتم دارید چه کردید، آیا توانستید با بمب‌های اتم برای خودتان، اسراییل، آمریکا و غرب امنیت درست کنید. ما نیاز به بمب اتم نداریم چرا که ما ملتی بزرگ و فداکار داریم.
اتمام حفاری تونل سوم کوهرنگ
رئیس‌جمهوری در ادامه سخنانش در اجتماع بزرگ مرد اصفهان اعلام کرد: عملیات حفاری تونل سوم کوهرنگ با هدف رفع کمبود آب استان اصفهان به اتمام رسیده است.  روحانی افزود: طول این تونل 23 کیلومتر است و عملیات حفاری آن، امروز بعد از گذشت 20‌سال به پایان رسید.  رئیس دولت یازدهم مهم‌ترین مطالبه مردم این خطه را آب دانست و افزود: تاکنون جلسات متعددی در شورایعالی آب تشکیل شده و در این شورا مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز در سراسر کشور به تصویب رسیده است.  وی اظهار داشت: با تلاش وزارت نیرو تا پایان‌ سال 94 سامانه‌های آبرسانی به 4شهرستان استان اصفهان به اتمام خواهد رسید.
رئیس‌جمهوری گفت: به وزارت نیرو و استاندار اصفهان تأکید می‌شود که اگر زاینده‌رود آب کافی نداشته باشد، نباید خشک شود و با دل و جان تلاش می‌کنیم تا اصفهان هم از نظر آب، هم هوا و هم سایر نیازمندی‌ها به نقطه‌ای برسد که همه خوشحال و مسرور باشند.
آغاز عملیات اجرایی نخستین راه‌آهن سریع‌السیر کشور
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: برای توسعه و آبادانی اصفهان 28طرح مهم در سفر استانی هیأت دولت در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای اجرایی شدن این طرح‌ها بیش از 6هزار و 510‌میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌یابد و این طرح‌ها تا پایان‌سال آینده و 95 در اصفهان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به تصویب طرح قطار سریع‌السیر اصفهان به تهران اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی نخستین راه‌آهن سریع‌السیر کشور در مسیر اصفهان - قم - تهران با 2‌میلیارد و 600میلیون دلار اعتبار به‌زودی آغاز می‌شود.  روحانی یادآور شد: این راه‌آهن سریع‌السیر با تکنولوژی جدید با سرعت 300 کیلومتر اجرایی و عملیاتی خواهد شد.  به‌گفته وی، دولت برای بخش صنعت بیش از 10‌هزار‌میلیارد ریال سرمایه در گردش در نظر گرفته و 25‌هزار‌میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های صنعتی و معدنی اختصاص می‌دهد.
وی افزود: این طرح‌ها تا پایان‌ ‌سال 94 افزون بر 31‌هزار اشتغال و تا پایان‌ سال 95 نیز 40‌هزار شغل ایجاد می‌کند.  رئیس‌جمهوری گفت: دولت در بخش گردشگری اصفهان نیز برنامه‌های مهمی دارد و برای مرمت آثار تاریخی 400‌میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌دهد.  روحانی به تلاش دست‌اندرکاران دولت برای حل مشکل کمبود آب در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: الگوهای آبیاری و کشت باید تغییر کند زیرا کشور ما دچار خشکسالی‌های ممتد شده است.
رئیس‌جمهوری یادآور شد: صنایع نیز باید آب موردنیاز خود را از محل تصفیه فاضلاب‌ها تأمین کنند و دولت برای توسعه آبیاری مدرن در بخش کشاورزی و بهینه‌سازی آن برنامه دارد.


تعداد بازدید :  90