شماره ۴۹۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
... افزایش نسبی دما در شمال کشور

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی طی
 ۲۴ ساعت آینده در غالب مناطق کشور جو پایدار بوده و در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. افزایش دما در سواحل شمالی کشور قابل توجه بوده و در برخی مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد جنوبی نسبتأ شدید همراه خواهد بود.
از امروز با نفوذ جریان‌های شمالی ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، ابتدا درشمال غرب و برخی مناطق غرب و به تدریج در سواحل دریای خزر و دامنه مرکزی البرز و تا اواخر وقت این روز در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این موج روز جمعه در برخی مناطق شمال شرق کشور فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود. دریای خزر امروز مواج خواهد بود. همچنین در جنوب شرق کشور افزایش ابر و در ساعات بعد از ظهر وزش باد، رگبار باران، در مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران امروز ابری در ارتفاعات همراه با بارش باران و برف در بعد از ظهر با کاهش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما امروز ۴ و ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین روز جمعه آسمان پایتخت صاف پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما در این روز ۶  و ۱۳ درجه خواهد بود.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور هوای کلان شهرهای تهران، کرج، اصفهان و مشهد در شرایط ناسالم قرار دارند. به همین دلیل به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه می‌شود از فعالیت‌های
طولانی مدت در فضاهای باز خودداری کنند.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال
 و بختیاری با کمینه دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی هفته گذشته استان‌های همدان و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌هرمزگان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  221