شیشههای دارای پوشش نانومتری و مقاوم در برابر ایجاد لایه بخار که در کابین خلبان هواپیما کاربرد دارد با تلاش فناوران ایرانی تولید و روانه بازار شد. به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، یکی از اصول طراحی ساخت هواپیما استفاده از شیشههای مقاوم در جلو و اطراف هواپیماست. جنس شیشههای کناری و جلوی هواپیما با توجه به میزان فشاری که تحمل میکنند، متفاوت است. از آنجا که شیشه جلوی هواپیما یا شیشه کابین خلبان فشار بیشتری را باید تحمل کند پنجرههای کابین خلبان را همراه با ۳ تا ۵ لایه از جنس شیشه، آکریلیک، کربن، پلاستیک و موادی دیگر میسازند. شیشههای تولیدی شرکت صنایع الکترو اپتیک صا ایران که با حمایت ستاد توسعه فناوریهای نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری براساس آزمونهای خاص ساخته شده دارای مقاومت مطلوب بوده و توزیع گرما در سطح آن در محدوده مجاز قرار دارد.