شماره ۴۹۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

نصب آزمایشی دستگاه هواساز در چادرهای امدادی
اداره کل بهداشت و درمان اضطراری در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی اقدام به نصب یک دستگاه هواساز در چادرهای امدادی به صورت آزمایشی کرد.  نصب و راه‌اندازی آزمایشی این دستگاه هواساز در چادرهای امدادی به منظور تهویه مطلوب هوا و کنترل گرما و سرما در کمپ‌های هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی است.
دستگاه مذکور در دمای منفی 35 درجه تا 20 درجه به صورت گرم‌کننده و در دمای بالای 20 درجه به صورت خنک‌کننده عمل می‌کند.

گلستان، دبیرخانه دایمی کمپین ملی منادیان سلامت
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان این  که هشتم تا ۱۵بهمن هفته مبارزه با سرطان است، افزود: «استان گلستان به‌عنوان دبیرخانه دایمی کمپین ملی منادیان سلامت مشغول به کار شده است.» فرحناز رافع افزود: جمعیت هلا ل احمر و به صورت خاص سازمان داوطلبان با توجه به نگاه‌هایی که در حوزه پشگیری و آگاهی بخش عمومی وجود دارد این برنامه را به صورت ملی طراحی کرده است. او هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را پیشگیری از سرطان و اطلاع‌رسانی در این حوزه دانست و تصریح کرد: داوطلبان از سراسر کشور در گلستان برای فراگیری آموزش می‌بینند و پس از آن این اطلاعات را در قالب آموزش چهره به چهره در خانه‌های سلامت و امید سراسر کشور اجرا می‌کنند. رافع افزود: «با همکاری خیرین بندر ترکمن برای ساخت مرکز پیشگیری از سرطان در این شهرستان برنامه‌ریزی شده است.»

تشکیل 150 کانون دانش‌آموزی در مدارس استان بوشهر
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر از تشکیل ۱۵۰ کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر در مدارس این استان خبر داد.
عبدالکریم شعبانزاده درخصوص نشست مشترک مسئولان جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر و اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: «با اجرای این طرح، کانون‌های دانش‌آموزی در ۱۵۰ مدرسه تشکیل و فعالیت‌های امدادی- فرهنگی خود را آغاز می‌کنند. وی بیان داشت: جمعیت هلال‌احمر با تجهیز کانون‌های دانش‌آموزی به اقلام هویتی زمینه را برای حضور اعضا  در فعالیت‌های فرهنگی- امدادی و بشردوستانه فراهم می‌کند.»

شرکت جوانان هلال‌احمر البرز در کمپین «من عاشق محمدم»
اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر استان البرز در حاشیه جشن بزرگ «فجر یاوران هلال»اقدام به برگزاری کمپین «من عاشق محمدم» کردند. اهداف اعضا و افرادی که در این کمپین شرکت داشتند محکوم کردن افراد و سازمان‌های بشردوستانه مدعی آزاداندیشی است که در برابر بی‌حرمتی روزنامه فرانسوی سکوت کرده‌اند. در این کمپین مسئولان کشوری واستانی ازجمله مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز نیز شرکت کردند.

 


تعداد بازدید :  201