شماره ۴۹۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  بلوغ بورس در اقتصاد غیردولتی| حسین خزلی خرازی در پاسخ به این پرسش که با گذر 47‌سال از تأسیس بازار سرمایه، آیا بورس کشور به بلوغ رسیده است گفت: پاسخ به این پرسش سخت است و اگر بخواهیم از جنبه‌های مختلف به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم بورس در کشور ما به بلوغ نرسیده است. البته در مقایسه بازار سرمایه کشور در شرایط کنونی با سال‌ها و دهه‌های گذشته باید بگوییم بورس، پیشرفت و بلوغ خوبی داشته است، اما اگر بخواهیم ساختار بازار سرمایه کشور را با سایر کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای همسایه مقایسه کنیم باید بگوییم بورس در کشور ما غیربالغ است و مردم و سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه جایگاه واقعی خود را ندارند.

  کاهش شتاب احتمال ریزش‌های آتی بورس| ارشاد کوششی مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری بانک اقتصاد نوین با اشاره به این‌که معاملات فعلی بازار سهام نشان از بسته شدن کف قیمتی سهام شرکت‌های بورسی دارد، گفت: احتمال ریزش‌های آتی بازار سهام بسیار کم شتاب‌تر از گذشته خواهد بود و نمی‌تواند عاملی برای تهدید کاهش ارزش سهام شرکت‌های بورسی تلقی شود.

  صف فروش برای یک شرکت نفتی| درحالی چند روزی است که روند معاملاتی شرکت حفاری شمال با صف فروش سهام و حجم اندک معاملات روزانه مواجه شده، تاکنون ناظر بازار دستوری مبنی بر مشمولیت این نماد به گره معاملاتی صادر نکرده است. معاملات «حفاری» با حجم مبنای یک‌میلیون و 303‌هزار سهمی از 20 دی‌ماه امسال تا روز گذشته با حجم پایین معاملات همراه شده، به گونه‌ای که در این مدت طی 339 دفعه معامله، تنها حجم معاملاتی 934‌هزار و 37 سهمی در این نماد رقم خورده که این میزان معامله طی 15 روز معاملاتی کمتر از حجم مبنای «حفاری» محاسبه می‌شود.


تعداد بازدید :  196