شماره ۴۹۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

  افزایش فروش خودروسازان با وجو شرایط بد جوی: خودروسازان آمریکایی در ماه ژانویه از افزایش فروش 2رقمی در ماه ژانویه  خبر داده‌اند. این امر نشان می‌دهد فروش خودرو حتی با وجود بارش برف شدید در شمال شرق این کشور  متوقف نشده است.  فروش جنرال‌موتور 18درصد، فورد و نیسان هرکدام  15‌درصد و کرایسلر 14‌درصد در ماه ژانویه  افزایش یافته است. (ان‌بی‌سی نیوز)

  «روز‌نِفت» به‌دنبال جمع‌آوری سرمایه از تاجر سوییسی:  «روز‌نِفت» غول نفتی روسیه تصمیم دارد از ترافیگورا، تاجر سوییسی سرمایه جمع‌آوری کند، آن‌ هم در حالی ‌که چند روز بیشتر فرصت برای بازپرداخت بدهی 7‌میلیارد دلاری در اختیار ندارد. توانایی این شرکت دولتی برای دریافت سرمایه به دلیل تحریم‌ها به شدت کاسته شده است. (رویترز)

  جریمه 1.4میلیارددلاری شرکت رده‌بندی «استاندارد  اند پور»:    این شرکت توافق کرده 1.38‌میلیارد دلار برای تسویه  اتهامات  دولت به او درباره تقلب در رده‌بندی سهام شرکت‌ها با پشتوانه وام مسکن و دارایی‌های دیگر در دوران حباب مسکن  بپردازد. استاندارد‌  اند پور یکی از شرکت‌هایی بود که در آغاز بحران مالی و رکود نقش داشت.

  ایران دومین اقتصاد بزرگ منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی:  صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران با تولید ناخالص داخلی ۴۰۶‌میلیارد دلاری در‌ سال ۲۰۱۴، دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی به شمار می‌رود. این نهاد بین‌المللی کل تولید ناخالص داخلی ایران در‌ سال 2014 را 406.3‌میلیارد دلار برآورد کرده است.  (صندوق بین‌المللی پول)

  افزایش سرمایه‌گذاری بی‌پی در روسیه:  رئیس اجرایی شرکت بزرگ نفتی بی‌پی با بیان این‌که با کاهش قیمت نفت سرمایه‌گذاری‌های شرکت را تا 20‌درصد کاهش داده است، گفت:   اما با وجود تحریم‌ها سرمایه‌گذاری نفتی را در روسیه افزایش می‌دهد چرا که موقعیت‌های خوبی در این کشور وجود دارد. باب دادلی «رئیس اجرایی شرکت بی‌پی، معتقد است مسأله کاهش سرمایه‌گذاری شرکت بی‌پی می‌تواند برگشت  قیمت نفت را سبب شود.»  (گاردین)

 


تعداد بازدید :  234