شماره ۴۹۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
سومین روز جشنواره فیلم فجر با یادی از بزرگان همراه بود

شهروند| حضور فیلم‌های خسرو سینایی و روح‌الله حجازی به سومین روز جشنواره فیلم‌فجر رونق دیگری بخشید، خسرو سینایی بعد از 8‌سال دوباره به سینما بازگشته و با فیلم «جزیره رنگین» در بخش خارج از مسابقه جشنواره حضور دارد و روح‌الله حجازی که دو فیلم قبلی‌اش با حاشیه‌های بسیاری مواجه شده بود، بالاخره با سومین فیلمش «مرگِ ماهی» به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کرد.
شروع تبخالی جشنواره فیلم فجر
البته در نهایت هیچ‌کدام از این دو فیلم نتوانستند نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کنند. حجازی قبل از نمایش فیلمش از استرسی که برای آن داشته صحبت کرد و گفت: «آقاى حاتمى‌كیا شاهد است من شب اكران فیلم دچار استرس وحشتناكى مى‌شوم كه منجر به تبخال مى‌شود؛ تو را به خدا انتظارات و توقعات را از من پایین بیاورید؛ باور كنید قرار است یك فیلم معمولى ببینید.» نکته جالب این است نیکی کریمی که یکی از بازیگران فیلم «مرگ ماهی» بود در جریان قصه فیلم تبخال زده و تمام شخصیت‌های فیلم به او توصیه‌هایی در مورد آن می‌کردند. گویی که تجربیات آقای کارگردان در فیلمش هم منعکس شده است. سپس او فیلمش را در حضور لیلا حاتمی به زنده‌یاد حاتمی و ملاقلی‌پور که پیش از این فیلم‌های «مادر» و «میم مثل مادر» را با محوریت مادر ساخته‌اند، تقدیم کرد. «بختک» مستند روز سوم بود که در سالن اصلی به نمایش درآمد و با توجه به نمایش‌های متعددی که این فیلم پیش از این داشته است، صندلی‌های خالی زیادی به چشم می‌خورد. بابک حمیدیان و سحر دولتشاهی بازیگران دو فیلمه روز سوم بودند که مشترکا دو فیلم «مرگ ماهی» و «شکاف» از آنها به نمایش درآمد.
رئیس سازمان سینمایی در محاصره خبرنگاران
حجت‌الله ایوبی،‌ رئیس سازمان سینمایی در سومین روز جشنواره، ظهر سه‌شنبه 14بهمن‌ماه به کاخ جشنواره آمد و از بخش‌های مختلف جشنواره دیدن کرد، البته حاضران در جشنواره به سختی می‌توانستند متوجه حضور او شوند چراکه عکاسان و خبرنگاران دورتادور رئیس سازمان سینمایی دیواری ایجاد کرده بودند و او را در همه‌جا تعقیب می‌کردند. ایوبی بعد از بازدید، به تماشای فیلم «شکاف» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده نشست و درباره فیلم‌های امسال جشنواره فجر گفت: «اکثر فیلم‌ها را تماشا کرده‌ام. بیشتر فیلمسازان دغدغه فرهنگ و سبک زندگی ایرانی را دارند.» از طرف دیگر علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فجر سی‌و‌سوم به کاخ جشنواره آمد و از فعالیت‌های اهالی رسانه بازدید کرد.
لیوان‌هایتان را رها نکنید!
پیش از نمایش فیلم «جزیره رنگین» اتفاقی افتاد، یکی از عکاسان قدیمی از کیوان کثیریان که مجری معرفی عوامل فیلم بود خواست تا میکروفن را در اختیار او قرار دهد. کثیریان از این موضوع تعجب کرد اما میکروفن را به او داد. این عکاس به حاضران گفت که در این چند روز بعضی با لیوان‌های نیمه‌پُر نوشابه، چای و... به سالن نمایش فیلم‌ها آمده و بعد از آن لیوان‌ها را در کنار صندلی‌هایشان رها می‌کنند که در نهایت موجب کثیف شدن سالن نمایش می‌شود. او از مخاطبان خواست لیوان‌هایشان را با خودشان ببرند. این توصیه اخلاقی با تشویق و تشکر حاضران روبه‌رو شد.


تعداد بازدید :  168