شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
سعید عبدولی در گفت‌وگو با «شهروند»:
نذر کردم تا بدشانسی‌ها دست از سرم بردارند

شهروند| یکی از کشتی‌گیران متعصب اما بدشانس ایران در سال‌های اخیر همچنان سرشار از انگیزه است و اعتقاد دارد که غیبت‌های متوالی‌اش در اردوی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی دلیلی بر بی‌انگیزگی او نمی‌شود. عبدولی که به تازگی تصمیم گرفته در وزن 75‌کیلوگرم در مسابقات شرکت کند، به دنبال حضور در جام‌جهانی تهران است.
بی‌انگیزه    نیستم
سعید عبدولی گفت‌وگوی خود با «شهروند» را با صحبت ‌درباره این‌که می‌گویند بعد از ناداوری بازی‌های آسیایی بی‌انگیزه شده، آغاز کرد: «من که همیشه باانگیزه هستم و از ابتدای حضورم در کشتی همه مرا با این مشخصات می‌شناسند. از هر کسی در کشتی بپرسید مرا تا به حال روی تشک کشتی بدون انگیزه ندیده است. اصلا روحیه سعید عبدولی با بی‌انگیزگی سازگار نیست و همیشه با تمام توانم در خدمت تیم‌ملی بوده‌ام.»
سوءتفاهمات حل شد
وی همچنین درباره غیبت‌های متوالی‌اش در اردوی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی افزود: «همیشه گوش به فرمان هستم تا برای نام ایران و تیم‌ملی کشورم بجنگم و مبارزه کنم. غیبتم در اردوهای اخیر نیز موجه بوده و شاید در برخی موارد به دلیل این‌که همه از دلایل غیبت من خبر نداشتند، چنین صحبت‌هایی کرده‌اند. هرکاری برای کشتی کشور از دستم بربیاید، انجام می‌دهم.»
نیاز سوریان به استراحت
از دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی 2014 پرسیدیم چرا اکثر قهرمانان کشتی‌فرنگی غیبت‌های طولانی‌مدت در تیم‌ملی دارند؟ پاسخ او این بود: «جدا از بحث خودم، معتقدم کشتی‌گیری مثل حمید سوریان نمی‌تواند در تمام مسابقات کشتی بگیرد زیرا او در سطح جهان یک کشتی‌گیر شناخته شده است و با افتخاراتی که به‌دست آورده، نامش در تاریخ ثبت شده است. چنین کشتی‌گیری فقط باید برای مسابقات جهانی و المپیک خودش را آماده کند زیرا وزن کم‌کردن برای کسی مثل سوریان خیلی راحت نیست و به او ضربه می‌زند. سایر افراد هم شرایط مشابهی دارند.»
برنامه‌ریزی قهرمانی در دنیا
وی درخصوص بازگشتش به اردوی تیم‌ملی برای جام‌جهانی تهران می‌گوید: «با کادرفنی تیم‌ملی صحبت کردم و آنها نیز به من کمک کردند تا بتوانم به اردوها بازگردم. از 18 بهمن‌ماه در تمرینات حاضر می‌شوم تا خودم را برای جام‌جهانی آماده کنم. به تازگی به یک وزن بالاتر آمدم و انگیزه زیادی دارم که در این وزن هم نتیجه دلخواهم را بگیرم. قطعا هدفمان در این مسابقات قهرمانی است و می‌خواهیم از عنوان خود در رقابت‌های ‌سال گذشته دفاع کنیم.»
امیدوارم روزهای تلخ تمام شده باشد
عبدولی در پایان با اشاره به بدشانسی‌های چند ‌سال اخیرش در المپیک و بازی‌های آسیایی می‌افزاید: «امیدوارم دیگر این بدشانسی‌ها دست از سرم بردارند. در اربعین حسینی به کربلا رفتم و نذر امام حسین(ع) کردم تا دیگر در مسابقات داوران حقم را نخورند. امیدوارم دیگر روزهای تلخ برای من تمام شده باشد و بتوانم به حقم در مسابقات بین‌المللی برسم.»


تعداد بازدید :  75