شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
روي خط خبر

100‌هزار تومان عوارض سالانه هر یک از مهاجران خارجی مقیم تهران
شهروند| با تصویب شورای شهر تهران، هر یک از مهاجران خارجی مقیم تهران باید سالانه یکصد‌هزار تومان به شهرداری تهران عوارض بدهند.
در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورا طرح اخذ عوارض از مهاجران مقیم شهر تهران که یک فوریت آن در جلسه پیشین به تصویب رسیده بود مورد بررسی قرار گرفت و با درج اصلاحاتی با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید. در ماده واحده متن پیشنهادی عنوان شده است که به استناد تبصره یکم ذیل ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده و در اجرای تصمیمات اخذ شده در هشتمین اجلاسیه عمومی شورایعالی استان‌های کشور به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای‌سال 1394نسبت به اخذ عوارض از مهاجران خارجی مقیم تهران به ازای هر نفر مبلغ یک‌میلیون ریال معادل یکصد‌هزار تومان سالانه دریافت و با منظور کردن ردیف درآمدی تحت این عنوان وصول و به حساب درآمد‌های عمومی شهرداری تهران واریز کند. در این مصوبه همچنین قید شد که این مبلغ هنگام دریافت یا تمدید کارت اقامت اخذ شود.
در ادامه این جلسه همچنین اعضای شورا به طرح دوفوریتی مبنی بر تعیین نرخ ورودیه مجوز روزانه به محدوده طرح ترافیک تهران برای جانبازان شهرستانی رای دادند. مهدی چمران با اشاره به این طرح دوفوریتی گفت:  با توجه به این‌که برخی جانبازان عزیز مقیم شهرستان‌ها نیاز دارند که به مراکز درمانی که در محدوده طرح ترافیک شهر تهران واقع شده است مراجعه کنند ضروری است تسهیلاتی برای ورود این عزیزان به محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شود. به گفته او بر این اساس پیشنهاد دریافت مبلغ 50‌هزار ریال بابت اخذ مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک برای این عزیزان منظور و در لایحه تعیین نرخ مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک افزوده می‌شود. این پیشنهاد که در قالب طرح دو فوریتی ارایه شد با اکثریت رای موافق اعضا به تصویب رسید.

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط‌زیست: معادن بحرآسمان مجوز زیست‌محیطی ندارند
شهروند| مجوز زیست‌محیطی برای فعالیت معادن در محدوده منطقه حفاظت‌شده بحرآسمان استان کرمان صادر نشده است و در حال حاضر هیچ‌گونه فعالیت معدنی در محدوده این منطقه صورت نمی‌گیرد.
حسن پسندیده، مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام این مطلب افزود:  براساس گزارش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان در سنوات گذشته، وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزهایی برای انجام فعالیت‌های معدنی در منطقه بحرآسمان شهرستان جیرفت صادر کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، او با تأکید بر این‌که سازمان حفاظت محیط‌زیست در راستای انجام وظایف ذاتی خود عمل می‌کند، اظهار کرد:  با پیگیری‌های مستمر اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان و هماهنگی با مراجع ذیصلاح قانونی در حال حاضر هیچ‌گونه فعالیت معدنی در محدوده منطقه بحرآسمان صورت نمی‌گیرد. پسندیده ادامه داد: بهره‌برداری از معادن در «بحرآسمان» موجب گسیختگی زیستگاهی، آلودگی و تخریب منابع آبی و تعارضات اجتماعی در منطقه می‌شود، همچنین برداشت لایه‌های رویی معدن و تولید آلاینده‌ها و ورود آنها به چرخه آب موجب بیماری‌های مختلف برای مصرف‌کنندگان آب می‌شود. منطقه بحرآسمان تنها منطقه حفاظت‌شده در جنوب استان کرمان، در برگیرنده اکوسیستم‌های حساس و منحصر به‌فرد با کارکردهای اکولوژیکی خاص
 از جمله حفاظت از منابع آبی تامین‌کننده آب شهر جیرفت است. این منطقه به لحاظ تنوع‌زیستی از منابع ارزشمندی برخوردار است.


تعداد بازدید :  193