شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  کلاهبرداری‌ در واردات کالاهای IT | مسلم بیات، مدیرکل اداره استاندارد استان تهران از کشف کلاهبرداری‌ها در واردات کالاهای IT توسط این اداره خبر داد. وی با بیان این‌که واردکنندگان می‌توانند برای تسریع در عملیات کالا، برند وارداتی خود را ثبت کنند، اظهار کرد: با این کار برای کالاهایی که این افراد به‌طور مستمر در طول ‌سال وارد می‌کنند، می‌توانند هزینه و زمان بازرسی از کالاهای خود را کاهش دهند.

  بهانه قدیمی برای گرانی پراید| مدنی، مدیرعامل سایپا درباره دلایل افزایش قیمت پراید در بازار گفت: جای پراید، تیبا جایگزین شده است و دو خط نیز تعطیل شده است تا اواخر سال 95 تولید پراید به حداقل می‌رسد. وی با بیان این‌که افزایش قیمت پراید به دلیل کاهش تولید نیست، خاطرنشان کرد: معمولا با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، تقاضا برای خرید افزایش می‌یابد و همین امر، قیمت را بالا می‌برد.

  راه‌اندازی بزرگ‌ترین طرح بنزین‌سازی ایران تا پایان سال| عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از راه‌اندازی یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های جدید افزایش ظرفیت تولید بنزین کشور تا پایان‌ سال‌جاری خبر داد. وی درباره آخرین وضع راه‌اندازی طرح بنزین‌سازی پالایشگاه نفت اصفهان گفت: این پروژه از ظرفیت تولید روزانه حدود 3‌میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو4  اتحادیه اروپا برخوردار است.

  هیچ‌کس طلا نمی‌خرد| محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: واردات مصنوعات طلا به کشور غیرقانونی است اما واردات سنگ‌های قیمتی هیچ منعی ندارد هرچند به دلیل نبود تقاضا در حال حاضر هیچ سنگ قیمتی هم وارد کشور نمی‌شود. وی اظهار داشت: با توجه به رکودی که در بازار وجود دارد هیچ‌کس طلا نمی‌خرد این در حالی است که ۴‌سال پیش نرخ‌ها گران‌تر از این بود و همه خرید  می‌کردند.

 


تعداد بازدید :  201