شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری خبر داد
پرتاب ماهواره در روزهای آینده
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از پرتاب یک ماهواره ایرانی به فضا در روزهای آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، سورنا ستاری، اطلاعات بیشتری درباره این پرتاب نداد و درعین‌حال در پاسخ به سوالی درباره روند تأسیس مرکز ملی فضایی که به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری محول شده از بحث و بررسی و تصمیم‌گیری در این خصوص با برگزاری جلسه‌ای در روز سه‌شنبه این هفته خبر داد. وی درباره زمان به آب‌اندازی کشتی اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی «خلیج‌فارس» که با سفارش و پیگیری‌های چند‌ساله پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی و با حمایت مالی معاونت در صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده و مراسم رسمی به آب‌اندازی آن طی چند ماه اخیر بارها به تعویق افتاده است، اظهار داشت: اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی در دهه فجر آماده به آب‌اندازی است.

آستان قدس و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به نیروهای مسلح مکلف به پرداخت مالیات شدند
نمایندگان مردم در خانه ملت آستان قدس‌رضوی و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه‌های اجرایی که تا زمان تصویب این قانون مالیات پرداخت نکرده‌اند را موظف به پرداخت مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده کردند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی دیروز (یکشنبه 12 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص طرح الحاق برخی از مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح ماده الحاقی 53 این طرح با 116رأی موافق، 55رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. براساس ماده الحاقی 53 اصلاح شده این طرح به منظور برقراری عدالت آموزشی و اجرای اصل 30 قانون اساسی و تجهیز کلیه آموزشگاه‌های آموزش‌و‌پرورش با اولویت مناطق محروم و روستاها، آستان قدس‌رضوی و آن دسته از موسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه‌های اجرایی که تا زمان تصویب این قانون مالیات پرداخت نکرده‌اند به استثنای مواردی که اذن ولی‌فقیه وجود دارد، موظف به پرداخت مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده می‌باشند. همچنین در ادامه نمایندگان با اصلاح ماده الحاقی 55 طرح فوق با 149رأی موافق، بدون رأی مخالف و 4رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: به روز کردن مباحث فقهی ضروری است
آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی تأکید کرد: به روز کردن مباحث فقهی ضروری است؛ در مورد مسأله ارث زنان با این‌که تقریباً صراحت قرآنی داریم و اجماع فقهی نداریم، برداشت معکوس می‌شد که الحمدلله با ورود کارشناسان فقهی و نظر مثبت رهبری معظم انقلاب و مصوبات مجلس، این موضوع تا حدودی حل شد.
به گزارش ایسنا، ‌هاشمی‌رفسنجانی در جلسه شورای تحقیقاتی و هم‌اندیشی قرآنی پس از استماع نظرات کارشناسان درخصوص رویت هلال ماه و اختلاف‌نظر فقها گفت: علم می‌گوید که یقین معمولی برای همه حجت است. آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی افزود: وقتی علم روشنی داریم، نباید دنبال تردیدها برویم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت علم نجوم و جایگاه آن در پژوهش‌های مرکز تحقیقات استراتژیک، گفت: مرکز تحقیقات این موقعیت را دارد که با ایجاد یک مرکز پژوهشی، از علمای بنام دنیا برای مباحث علمی دعوت نماید. وی وظیفه حاکمان اسلامی را برای تطبیق علوم با دستاوردهای میدانی مهم توصیف کرد و گفت: باید مباحث مربوط به نجوم را که مربوط به مسائل دینی و نیازهای روزمره زندگی مردم است، در پژوهشکده‌ای به بحث بگذاریم.


تعداد بازدید :  182