شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
رئیس مجلس:
اوباما نمی‌تواند درمقابل انعطاف‌های معقول ایران تصمیم عاقلانه بگیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مقصود آمریکایی‌ها از مذاکرات با ایران روشن شده است، گفت: اوباما به دلیل ضعف و گرفتاری داخلی نمی‌تواند در مقابل انعطاف‌های معقول دولت و ملت ایران تصمیم عاقلانه بگیرد.
علی لاریجانی، روز گذشته در آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای اوباما در بیانات اخیر خود گفته است ما به ایران فشار می‌آوریم تا نظر ما را در بحث هسته‌ای قبول کند.
لاریجانی با بیان این‌که درحال حاضر مقصود آنها از مذاکره با ایران روشن‌تر شده است، خاطرنشان کرد: آنها می‌گویند باید تسلیم خواست ما شوید، در کجای دنیا به این رفتار مذاکره می‌گویند.
رئیس مجلس نهم ادامه داد: البته روشن است که آقای اوباما به دلیل ضعف و گرفتاری داخلی نمی‌تواند در مقابل انعطاف‌های معقول دولت و ملت ایران تصمیم عاقلانه بگیرد و می‌خواهد ایران تسلیم خواسته‌های نامربوط شود یا مذاکرات با شکست مواجه شود.
لاریجانی تصریح کرد: آقای اوباما باید به روشنی بداند که ملت ایران تسلیم نخواهد شد و ایشان با این نوع سیاست غلط در مذاکرات مسئول شکست آن است. لاریجانی در ادامه گفت: آقای اوباما تصور کرده است می‌تواند هزینه ضعف خود را در حل مشکلات داخلی به طرف ایران منتقل کند.
وی همچنین شهادت جمع زیادی از شیعیان پاکستان و مردم مسلمان کرکوک، بغداد و سامرا را که در چند روز اخیر به دست مزدوران تروریست به شهادت رسیده‌اند به ملت، مجلس و دولت‌های کشورهای دوست و برادر پاکستان و عراق تسلیت گفت.
لاریجانی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی این جنایات را محکوم می‌کند.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش، به عملیات هوشمندانه و شجاعانه حزب‌الله لبنان در مزارع شبعا که در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در سوریه بود اشاره کرد واین عملیات را غرورآفرین و حاوی پیام روشن دانست و اظهار امیدواری کرد: صهیونیست‌ها از درک این پیام عاجز نباشند و بفهمند که خاورمیانه جولانگاه اتحاد تروریسم و صهیونیسم نیست و شیران مجاهد بساط پوشالی آنان را با قدرت جمع می‌کنند.


تعداد بازدید :  95