شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
مراسم یادبود ورود امام‌خمینی(س) به ایران در فرودگاه مهرآباد:
ناطق‌نوری: برکات انقلاب در ایران و منطقه مشاهده می‌شود
موسوی‌بجنوردی: امام(س) نشان داد تشیع مقابل ظلم سازش نمی‌کند

روز گذشته به مناسبت ورود امام‌خمینی(س) به ایران مراسمی در فرودگاه مهرآباد، برگزار شد. در این مراسم، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی از اعضای بیت حضرت امام(س)، همسر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری و تعدادی از معاونین وزیر راه و شهرسازی حضور داشتند. همچنین آیت‌الله ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت‌الله موسوی‌بجنوردی، عضو بیت امام خمینی نیز سخنرانی کردند.
به گزارش ایلنا، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در این مراسم با بیان اینكه برکات انقلاب اسلامی امروز در ایران و منطقه مورد مشاهده است، یادآور شد: تمام این آوازه‌ها و برکات از برکت امام بزرگوارمان است و همچنین می‌بینیم که انقلاب ما به یمن، سوریه، لبنان و عراق صادر شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اكبر ناطق‌نوری، یادآور شد: بیرون از کشور ما عزت این انقلاب را می‌بینیم. چنانچه امروز لبنان و حزب‌الله لبنان عزت دارد و حزب‌الله و سیدحسن نصرالله حرکات بسیار زیبایی انجام می‌دهند.
ناطق‌نوری همچنین با اشاره به روزهای انقلاب اسلامی گفت: قبل از ورود امام(س) به تهران، انقلابیون و رهبران انقلاب و مسئولان بالا نگران بودند و به ایشان می‌فرمودند که شما تشریف نیارید چراکه معلوم نیست بر سر هواپیمای شما چه بیاید.
وی با بیان این‌كه نگرانی فوق‌العاده‌ای درباره ورود امام(س) وجود داشت، اظهار کرد: امام(س) با اتکا و اعتمادی که به خداوند داشتند، فرمودند من به ملتم قول دادم که در اولین فرصت بیایم و اگر قرار است بمانم بین ملت بمانم و اگر قرار است بمیرم بین ملت بمیرم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش شهید بهشتی و شهید مطهری و مرحوم بازرگان در مراسم استقبال از امام(س) تصریح کرد: وقتی امام(س) می‌خواستند فرودگاه را ترک کنند و سوار ماشین شوند یکی از آقایان که از ملی‌گراها بودند و البته خیلی هم زحمت کشیده بودند چراکه هماهنگی با دولت آن موقع برای آمدن امام(س) و فرودگاه با آنها بود، سوار ماشین بودند ولی امام در لحظه سوار شدن به ایشان گفتند که تشریف بیاورید پایین و درواقع امام(س) حواسشان جمع بود که از این فرصت هیچ‌کس احتمالا بهره‌برداری نکند.
همچنین آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌بجنوردی هم طی سخنانی گفت: امام(س) در نجف موضوع ولایت فقیه را مدنظر قرار داد و تصریح کرد آن کسی که در حکومت اسلامی حکومت می‌کند قانون است.
این عضو بیت امام با اشاره به جایگاه قانون اظهار کرد: قانون حاکم است و افراد همه مطیع قانون هستند و حتی شخص رسول‌الله(ص) نیز مجری قانون است و قانون‌گذار خداست و سیستم حکومت در حکومت اسلامی حکومت قانون بر مردم است و بهترین و مهم‌ترین حکومت سیستم حکومت اسلامی است که بر مردم هیچ‌کس حاکم نیست و فقط قانون حاکم است.
موسوی‌بجنوردی با یادآوری اینكه کتاب ولایت فقیه امام به زبان عربی در عراق ترجمه شد و این کتاب اثر بسیار بزرگی بر نسل جوان عراق دارد، تصریح كرد: امام(س) تجدید حیاتی به اسلام و به مذهب تشیع به‌عنوان یک مذهب انقلابی و مذهبی که به هیچ قیمت حاضر نیست مقابل ظلم سازش کند، بخشید و با این رویکرد یک تحول فرهنگی در حوزه‌های علمیه واقع شد.
وی اضافه كرد: جای تأسف داشت که روحیه انقلابی در حوزه‌ علمیه نجف وجود نداشت ولی بعد از ورود امام(س) تحولی در حوزه‌های علمیه آغاز شد.
عضو مجمع نیروهای خط امام تأكید كرد: معنای درست حکومت اسلامی که طی آن قانون حکومت می‌کند و فرد حکومت نمی‌کند به جوانان عراق سرایت کرد و این روند باعث تزلزل ارکان حکومت بعث و به سقوط حزب بعث منجر شد.

 


تعداد بازدید :  171