شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بين

تیراندازی پسران پولدار‌ به تماشاچیان فوتبال
تیراندازی‌های 2 پسر مسلح به تماشاچیان فوتبال،پسر جوانی را به کام مرگ برد و 2نفر دیگر را راهی بیمارستان کرد.
 میرزابیگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان درخصوص جزییات روی دادن قتل مسلحانه در زمستان‌ سال ۹۲ در خیابان خورشید کرمان گفت: 2نفر سوار موتورسیکلت با چهره‌های پوشانده با یک سلاح ساچمه‌ای اقدام به تیراندازی کردند که در جریان این تیراندازی جوان ۲۸ساله‌ای به قتل رسید و 2نفر نیز در این جریان زخمی شدند. بازپرس ویژه قتل دادسرای شعبه 7 بازپرسی ‌گفت:  به صورت ویژه تیمی متشکل از پلیس آگاهی و اطلاعات استان کرمان تشکیل شد که متهمان تنها پس از یک‌ماه و نیم شناسایی شدند و بعد از تحقیقات تکمیلی این دو نفر دستگیر شدند. میرزابیگی همچنین ابراز داشت: مجرمان ۲۵ساله بودند که تاکنون به چند سرقت مسلحانه نیز اقرار کرده‌اند که این سرقت‌ها از اتباع بیگانه مستقر در کرمان بوده است. وی انگیزه قتل این افراد را خصومت شخصی عنوان کرد و گفت:  این قتل زمانی روی داد که گروهی از بچه‌های خیابان خورشید کرمان برای مشاهده بازی فوتبال در کنار هم ایستاده بودند.

دختران جوان در فضای مجازی طعمه سارق سابقه‌دار بودندکیف‌قاپی‌های وایبری
شهروند| پسر سابقه‌دار که به کیف‌قاپی‌های وایبری دست می‌زد در عملیات پلیسی به دام افتاد. این تبهکار با طعمه قرار دادن زنان و دختران جوان پول‌های میلیونی به جیب می‌زد.
23آبان‌ماه زن جوانی به کلانتری 118 ستارخان مراجعه و به مأموران اعلام کرد که کیف دستی‌اش حاوی پول و گوشی تلفن همراه توسط راننده یک دستگاه خودرو پژو RD سرقت شده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کیف قاپی» و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
زن جوان در اظهارات اولیه‌اش و درخصوص نحوه سرقت کیف دستی‌اش ادعا کرده بود که به‌عنوان مسافر سوار یک خودرو پژو آردی یشمی رنگ شده و در یک لحظه، راننده خودرو در زمان پیاده شدن وی از خودرو اقدام به سرقت کیف دستی کرده و از محل متواری شده است.
با توجه به تناقضات موجود در اظهارات اولیه زن جوان، بار دیگر تحقیقات از سوی کارآگاهان انجام شد. او درخصوص نحوه سرقت کیف دستی‌اش گفت: «چندی پیش با جوانی به نام ابراهیم، از طریق شبکه اجتماعی وایبر آشنا شدم تا این‌که برای ملاقات با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم؛ ظهر 13 آبان ماه ابراهیم با یک خودرو پژو آردی به محل قرار آمد؛ مدتی در داخل خودرو درحال صحبت بودیم که ابراهیم در مقابل یک مغازه آبمیوه‌فروشی توقف کرد و پیشنهاد داد تا برای نوشیدن آبمیوه از خودرو پیاده شویم؛ در زمان پیاده شدن از خودرو ابراهیم مدعی شد که نیازی به همراه داشتن کیف دستی‌ام نیست و من نیز با اعتماد به وی، کیف خود را روی صندلی جلو گذاشتم و هر دو نفر به داخل مغازه آبمیوه فروشی رفتیم؛ چند لحظه‌ای از ورودمان به داخل مغازه نگذشته بود که ابراهیم با طرح موضوع برداشتن گوشی تلفن همراهش، به محل پارک خودرو بازگشت و پس از سوار شدن، خودرو را روشن کرد و در مقابل چشمانم از محل دور شد».
با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی ابراهیم شدند؛ سوابق «ابراهیم» نشان داد که وی در تابستان‌سال 1393 به اتهام زورگیری از یک زن جوان - که از طریق شبکه‌های اجتماعی آشنا و در زمان ملاقات اقدام به سرقت 13‌میلیون تومان و طلا و جواهرات به شیوه زورگیری کرده بود - دستگیر و روانه زندان شده اما با تأمین رضایت شاکی و با پرداخت خسارت و تأمین وثیقه از زندان آزاد شده است.با شناسایی تصویر «ابراهیم» از سوی دختر جوان، دستگیری این متهم در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و این متهم بار دیگر، در داخل مخفیگاهش واقع در خلیج شماره 2 دستگیر شد؛ ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم، چند گوشی تلفن همراه سرقتی پیدا کردند.
با اعتراف متهم به سرقت‌های مشابه از زن‌های جوان، این مرد با قرار قانونی جهت انجام تحقیقات در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت؛ لذا از کلیه شکات به‌ویژه خانم‌های جوانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت یا زورگیری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.


تعداد بازدید :  248