شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
آب و هوا


... جو آرام و افزایش نسبی دمای کشور
بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی طی
 ۲ روز آینده جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما را در غالب مناطق کشور خواهیم داشت. همچنین از امشب و طی روز سه‌شنبه وزش باد جنوبی شدید در استان‌های اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود که با افزایش نسبی دما در این مناطق همراه خواهد بود.
خلیج فارس طی امروز مواج خواهد بود و از اواخر وقت روز چهارشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی روی سواحل غربی دریای خزر در استان‌های واقع در این مناطق و شمال غرب کشور ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران امروز صاف در پاره‌ای نقاط با غبارصبحگاهی و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز ۴ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری، درپاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی و در اواخر وقت نیمه ابری و با وزش باد همراه خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز ۶ و ۱۶ درجه خواهد بود.
طی روز گذشته شاخص کیفیت هوای شهر تهران براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای پایتخت، با توجه به کاهش غلظت آلاینده‌ها در شرایط سالم قرار داشته است. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از
 ۵/۲ میکرون به ترتیب با ۳۷ و ۲۵ عدد کاهش نسبت به روزهای گذشته،  روی عدد ۷۲ قرار داشته و میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۵۸ به ۴۱ کاهش یافته است.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۹ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روزهای گذشته استان‌های همدان و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌هرمزگان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  181