شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران: باران تهران نتیجه بارور کردن ابرها بود
فارس| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از باروری ابرها در تهران خبر داد و گفت: باروری ابرها در تهران جواب داد و ریزش ۲شب پیش باران در تهران بعد از باروری ابرها بود.
خسرو ارتقایی در پاسخ به این پرسش که آیا باروری ابرها در تهران انجام شد، گفت: باروری ابرها در چند روز گذشته آغاز شد که خوشبختانه ریزش باران در 2شب پیش به خاطر همین باروری ابرها بود و می‌توان گفت که باروری ابرها نتیجه‌بخش و مثبت بود.
ارتقایی با اشاره به این‌که گزارش کامل باروری ابرها در تهران از سوی مرکز تحقیقات آب در اختیار ما قرار گرفته و در حال حاضر نیز این گزارش روی میز بنده است، گفت: نتیجه کمی و کیفی این باروری ابرها به‌زودی منتشر می‌شود.
به گفته او، ضخامت ابرها برای باروری ابرها باید 5 کیلومتر باشد اما ضخامت این ابرها چندان زیاد نبود اما نتیجه داد و دیدیم که ریزش خوبی صورت گرفت.
چندی پیش معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این‌که 12استان در کشور در برنامه باروری ابرها قرار دارند و تاکنون برای 6 استان این اقدام انجام شده است، گفت: برای امسال 10‌میلیارد تومان اعتبار برای باروری ابرها درخواست کردیم و تاکنون نیز برای 6 استان آذربایجان‌شرقی، کرمان، یزد، اصفهان، فارس، چهارمحال‌وبختیاری 9 پرواز عملیات باروری ابرها انجام شده است.

9‌سال و نیم حبس برای ضارب محیط‌بان خوزستانی
ایسنا| مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: ضارب محیط‌بان خوزستانی که تابستان ‌سال‌جاری در تالاب شادگان مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود به 9‌سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.
احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار کرد: براساس رأی صادره از سوی شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی شهرستان آبادان، این ضارب در زمینه ارتکاب 7فقره بزه شامل جرح عمد با سلاح گرم، شکار پرندگان حمایت‌شده، تمرد مسلحانه نسبت به ماموران دولتی در حین انجام وظیفه، شکایت محیط‌بان جلالی و اداره حفاظت محیط‌زیست آبادان و درگیری مسلحانه با ضابطان، مجرم شناخته شد.
او افزود: نامبرده براساس ماده 12قانون شکار و صید و اصلاحیه‌ سال 1375 و مواد 614 و607 قانون تعزیرات مصوب 1375 و مواد 19 و 134 قانون مجازات اسلامی، مجموعا به 9سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است.
هادی جلالی، محیط‌بان محیط‌زیست آبادان در تیرماه ‌سال 93 هنگام گشت و کنترل زیستگاه‌های تالاب شادگان، مورد اصابت گلوله متخلفان قرار گرفت که در اثر برخورد 98 ساچمه با بدن وی، مصدوم شد.


تعداد بازدید :  265