شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   شاخص بورس دستکاری نمی‌شود| نصرالله برزنی مدیرعامل کارگزاری بانک اقتصاد نوین با بیان این‌که شاخص بورس ‌سال گذشته متورم و حبابی نبوده است، اظهار کرد: شاخص بورس تهران در‌ سال‌جاری از کانال 89‌هزار واحد به 65‌هزار واحد رسیده و با افت 25‌درصدی مواجه شده است. وی شائبه دستکاری شاخص بورس را رد کرد و افزود: میانگین وزنی قیمت سهام شرکت‌ها در شاخص بورس مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

   فرمول‌ شاخص با بورس‌های معتبر همخوانی دارد| کیانی مدیر تحقیق و توسعه بورس اوراق بهادار تهران گفت: روش و فرمول‌های شاخص که توسط بورس تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد با بورس‌های معتبری همچون توکیو، لندن و نیویورک مطابقت دارد. به گفته او، تمامی تعدیلات پایه‌ شاخص با این هدف انجام می‌شود که متغیرهای بیرونی همچون افزایش سرمایه از محل آورده‌ نقدی و ورود و خروج شرکت‌ها بر مقدار شاخص تأثیر نگذارند و شاخص تنها تابعی از عملکرد درونی بازار باشد.

   90 نماد با نسبت قیمت به درآمد کمتر از 5| مازیار فتحی کارشناس بازار سهام گفت: نماد 90 شرکت کمتر از 5 است و این یعنی سود این شرکت به نسبت سود سپرده یک‌ساله بانک‌ها تضمین شده در نتیجه با دید بلندمدت 2 تا 3‌سال سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه انتخاب بهتر و منطقی‌تری است. او افزود: در کنار عوامل فوق، موضوع کاهش قیمت نفت هم به دغدغه دیگری برای صنایع و سهامداران تبدیل شد، به‌ویژه این‌که برخی فعالان اقتصادی نگران محدودیت‌های بودجه‌ای دولت براثر افت قیمت نفت هستند.


تعداد بازدید :  244