شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

افزایش ارزش فرانک، کابوس صاحبان خانه در اتریش: افزایش ارزش فرانک سوییس ضربه‌ای سهمگین به صاحبان مسکن در اتریش بوده است. اتریش نخستین کشوری بود که روند دریافت وام به ارز سوییسی را در پیش گرفت که اکنون به دریافت‌کنندگان وام مسکن در سراسر اروپای شرقی فشار می‌آورد. (رویترز)
شروع بدیُمن 2015 برای چین: اقتصاد چین در 2015 شروع ناامیدکننده‌ای داشت و ضعف در بخش تولیدی و خدمات دولت را مجبور کرده اقدامات بیشتری برای ایجاد رشد در ماه‌های آتی به‌کار گیرد. شاخص خرید مدیران صنعتی این کشور به 49.8واحد رسید که کمتر از انتظارات بوده است. (وال‌استریت ژورنال)
کاهش 3‌درصدی تولید ناخالص ملی روسیه: وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد: تولید ناخالص ملی این کشور در 2015میلادی 3‌درصد کاسته می‌شود. کاهش قیمت نفت به کمتر از 50دلار و کاهش جریان سرمایه به مبلغ تخمینی 115‌میلیارد دلار دلیل این کاهش هستند. این خبر در حالی اعلام شد که چندی قبل‌تر بانک مرکزی این کشور به‌طور ناگهانی نرخ سود را 2‌درصد کاست. (مارکت واچ)
تولید 3.237‌میلیون بشکه‌ای نفت ایرانی در 2014: اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران در ۱۰ماه نخست ‌سال ۲۰۱۴ بالغ بر 3.237میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده و آمریکا به‌رغم اشباع بازار، تولید خود را در این بازه نسبت به مدت مشابه ‌سال ۲۰۱۳ یک‌میلیون و ۳۵۵‌هزار بشکه افزایش داده است. (سازمان اطلاعات انرژی)


تعداد بازدید :  255