شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

در دهه‌فجر کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر در مدارس افتتاح می‌شوند
سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در دهه‌فجر انقلاب اسلامی ضمن افتتاح کانون‌های دانش‌آموزی در مدارس، با برپایی چادرهای سلامت در سطح استان‌ها خدمات امدادی ارایه می‌دهد.
روابط‌عمومی سازمان جوانان هلال‌احمر روز گذشته با انتشار این خبر، برنامه‌های دیگر این سازمان را نیز در دهه‌فجر اعلام کرد.
ارایه آموزش اصول و اهداف هلال‌احمر در مدارس و برگزاری مسابقه میان دانش‌آموزان، برپایی نمایشگاه عکس از فعالیت‌های اعضای جوان داوطلب هلال‌احمر در دهه‌فجر در مناطق آموزش‌و‌پرورش، راه‌اندازی ایستگاه‌های فرهنگی و سلامت‌محور مرتبط با اهداف هلال‌احمر در مسیر راهپیمایی ۲۲بهمن همراه با توزیع محصولات فرهنگی، فضاسازی محیطی کانون‌ها و مراکز امور جوانان در سراسر کشور، اعزام کاروان‌های نیکوکاری تحت‌عنوان «جهاد فجر» با رویکرد آموزش همگانی امدادو کمک‌های اولیه در روستاهایی که کانون روستایی فعال دارند، تخفیف ویژه تمامی مراکز ورزشی و فرهنگی تحت پوشش سازمان در سراسر کشور، دعوت اعضا به اهدای خون، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و معرفی توانمندی‌های سازمان جوانان، ثبت‌نام از علاقه‌مندان طرح حیات دوباره (اهدای عضو)  دیدار با خانواده‌های شهدا که فرزندانشان در ایام‌الله دهه‌فجر به شهادت رسیدند از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جوانان هلال‌احمر در ایام دهه‌فجر به شمار می‌روند.

انتشار ویژه‌نامه انقلاب اسلامی و برپایی نمایشگاه کتاب امدادی
بخش‌های مختلف جمعیت هلال‌احمر همزمان با سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ها و طرح‌های خاص و متنوعی را برنامه‌ریزی کرده و در این ۱۰روز اجرایی خواهند کرد. به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، بر این اساس همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر اداره‌ کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر اقدام به تهیه اقلام تبلیغات محیطی و آذین‌بندی همانند سنوات گذشته و با توجه به دستورالعمل ستاد بزرگداشت دهه‌فجر انقلاب اسلامی با آرم جمعیت هلال‌احمر، کرده است.
این اداره‌ کل همچنین ویژه‌نامه انقلاب اسلامی و فعالیت‌های جمعیت در ایام انقلاب را در این مدت منتشر می‌کند و مستندسازی خبری، اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های خبری با موضوعات مربوط به دهه مبارک فجر، برنامه‌ریزی اجرایی برای برگزاری مراسم‌ مرتبط با ایام‌الله دهه فجر از جمله مراسم پروژه‌های آماده افتتاح در ستاد و استان‌ها در این دهه، طراحی بنر مناسبتی دهه مبارک فجر در سایت جمعیت هلال‌احمر، طراحی بسته خبری ایام‌الله دهه‌فجر در سایت جمعیت هلال‌احمر و.. را اجرایی خواهد کرد.
برنامه‌ها و طرح‌‌های موسسه آموزش عالی هلال ایران نیز در سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامل تهیه و توزیع بروشور و سالنامه آموزش همگانی در راهپیمایی ۲۲بهمن، طرح جمعه (ایمن و ایمنی) در روز جمعه ۱۷بهمن، برپایی نمایشگاه کتاب امدادی با تخفیف ویژه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه روستاییان و آموزش امداد و کمک‌های اولیه خواهد بود.
معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر نیز اقدام به اعزام تیم درمان اضطراری به مناطق محروم و ویزیت رایگان و اختصاص تخفیف ویژه در مراکز توانبخشی کرده است.

پايگاه امداد جاده‌اي دودانگه ساري افتتاح می‌شود
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از افتتاح پایگاه‌ امداد و نجات در ساری خبر داد.
مهدی ولی‌پور با بیان این‌که در دهه مبارک فجر امسال، پایگاه امداد و نجات دو دانگه ساری به‌طور رسمی افتتاح و به بهره‌داری می‌رسد، گفت: « ساخت این پایگاه با حدود 500‌میلیون تومان اعتبار از‌ سال گذشته در شهرستان ساری آغاز شد که حدود 80‌درصد این اعتبار از طریق منابع ملی و جمعیت هلال‌احمر و مابقی آن از طریق منابع استانی تأمین شده است.»

حضور هلال‌احمر استان تهران در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب
امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان تهران مراسم آغازین جشن سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پوشش دادند.
عوامل امدادی کادر و داوطلب این جمعیت مراسم آغازین جشن سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد را پوشش امدادی دادند. در این عملیات امدادی 55 نیروی کادر و داوطلب با پشتیبانی 7 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه خودروی امدادی مشارکت داشتند. امدادگران به بیش از 70 مراجعه عمومی خدمات موردی امدادی ارایه دادند.


تعداد بازدید :  260