شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
یک پرس زرشک‌پلو در دیگر کشورها، چند؟
مردم: علاوه بر گرانی کیفیت مواد غذایی هم پایین است

شهروند| «شهروند» در گزارشی هزینه
تمام شده غذای زرشک‌پلو برای 4 نفر در سایر کشورها را محاسبه و با قیمت آن در ایران مقایسه کرده است. براساس این گزارش نرخ تهیه زرشک‌پلو در عراق حدود نصف ایران و در ژاپن و عربستان نیز ارزان‌تر از کشور ما است. همچنین نرخ تهیه غذا در آمریکا با ایران برابر است اما این موضوع در شرایطی است که متوسط درآمد ماهانه مردم ایالات‌متحده 12‌میلیون تومان است. گزارش «شهروند» در رسانه‌های مختلف بازتاب زیادی داشته و تعدادی از مخاطبان نظر خود را دراین‌باره اعلام کرده‌اند. در ادامه تعدادی از این نظرات را می‌خوانید.
مرغدار: مرغ که به بحران قیمت رسیده و مرغدار مجبور است به صورت دستوری آن را کیلویی 3900 تومان بفروشه. درحال حاضر تولیدکننده داره چوب سوءمدیریت و واردات بی‌رویه دولت گذشته‌رو می‌خوره.
رمضانی: علاوه‌بر نرخ ارزان تهیه غذا، عراق با وجود آن همه مشکلات، واردات برنج تایلندی را به‌خاطر کیفیت پایین ممنوع می‌کنه اما در ایران برنج هندی با وجود اثبات آلودگی همچنان وارد می‌شه.   تاسف‌برانگیزه...
ناشناس: با این آمار و ارقام می‌شه گرونی و فشار به مردم رو بهتر تصویر کرد. امیدوارم این گزارش‌ها مورد توجه مسئولان قرار بگیره.
نازنین: نه فقط قیمت که کیفیت موادغذایی در این کشورها بهتره. من قبل از ناآرامی‌ها به عراق سفر داشتم و از نزدیک این موضوع را مشاهده کردم.
بهرنگ: یه پرس زرشک‌پلو در ایران گرون‌تر از این عدده. این برآورد با حداقل قیمت و تهیه اون
 به صورت خونگیه.


تعداد بازدید :  73