شماره ۴۹۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
بازار جهانی

40 برنامه جدید Google Now
گوگل خدمات Google Now خود را با پشتیبانی از 40 برنامه ثالث روی سیستم عامل همراه اندروید به روز کرده است. Google Now که در ‌سال 2012 راه‌اندازی شده ارایه خدمات جست‌وجوی کاملا شخصی را ممکن کرده و به‌طور خودکار نتایج مختلف را بر مبنای اقدامات قبلی کاربران مرتب می‌کند. به‌عنوان مثال اگر کاربری محل کارش را ترک و به سمت منزل حرکت کند، برنامه نقشه گوگل به‌طور خودکار فعال شده و به فرد در مورد تصادفی که در مسیر حرکتش به سمت منزل رخ داده هشدار و مسیر جایگزین را به وی پیشنهاد می‌دهد. گوگل به تناسب اقدامات کاربران برنامه‌های دیگری را در قالب کارت‌های جداگانه اعم از تقویم، جی‌میل، جست‌وجو و... فعال می‌کند.

نسل جدید پردازنده‌های اینتل برای سیستم‌های حرفه‌ای
شرکت اینتل از عرضه نسل پنجم پلتفرم سخت‌افزاری Core vPro برای استفاده در سیستم‌های تجاری بر مبنای معماری خانواده برادول خبر داد. این تراشه‌ها از امنیت و سرعت پردازش بالاتری برخوردار بوده و برای استفاده
 بر روی محصولات همراه نیز به خوبی قابل استفاده هستند. سیستم‌های مجهز به Core vPro از نظر عملکرد 2.5 برابر و از نظر عمر باتری 3 برابر بهتر از سیستم‌هایی که مجهز به سخت‌افزارهای مدرن چهار‌سال قبل باشند، عمل می‌کنند.

تشخیص سلول‌های سرطانی با دستبند
گوگل از پروژه جدیدی با عنوان دستبندی برای تشخیص انواع سرطان‌ها خبر داده که می‌تواند مسیر درمانی جدیدی را پیش روی محققان قرار دهد. این دستبند هوشمند زمانی که به دور مچ دست کاربران بسته می‌شود، قادر به تشخیص سلول‌های سرطانی است اما چگونگی عملکرد این دستبند را می‌توان این‌گونه توضیح داد، در ابتدا، کاربران بایستی یک قرص حاوی نانوذرات را میل کرده تا مواد این قرص در بدن بیمار به گردش درآمده و به تشخیص سلول‌های سرطانی بپردازند. اگر در بدن شخصی سلول‌های سرطانی یافت شود، نانوذراتی که در بدن به گردش درآمده‌اند، سلول‌های سرطانی را روشن کرده سپس سلول‌های روشن شده با کمک آهن‌ربای قوی که در دستبند گوگل نهفته شده، جذب این گجت شده و مسیر خود را به سمت این گجت ادامه می‌دهند.


تعداد بازدید :  242