شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
رضا عنایتی در گفت‌وگو با «شهروند»:
در 38سالگی هم به آقای‌گلی فکر می‌کنم
هواداران کمک کنند تا صادقی به روزهای اوجش برگردد

شهروند| کسی که زمانی لقب «دندان پوسیده استقلال» را به او داده بودند، حالا در 38سالگی مثل یک جوان 20ساله انگیزه دارد. او در اولین دیداری که پیراهن استقلال را بعد از بازگشت به این تیم برتن کرد، توانست با گلزنی مقابل سپاهان جواب منتقدانش را بدهد و بار دیگر توانایی‌هایش را به رخ بکشد. عنایتی از آقای‌گلی با پیراهن استقلال می‌گوید و این‌که بتواند با این تیم جام قهرمانی را در آغوش بگیرد. گفت‌وگوی «شهروند» با مهاجم گلزن استقلال را درباره مسائل مختلف می‌خوانید:
* یک روز رویایی را سپری کردید، هم خودت گل زدی و هم برد ارزشمندی را به‌دست آوردید...
خداراشکر که 3 امتیاز را گرفتیم. با توجه به نتایجی که قبل از تعطیلی لیگ استقلال کسب کرده بود، این پیروزی برای ما اهمیت زیادی داشت. تیم سپاهان هم نمایش خوبی داشت، ‌به طور کلی بازی‌های استقلال و سپاهان همواره جذاب بوده و هواداران از این نمایش نیز لذت بردند. البته پیروزی حق ما بود و به چیزی که استحقاقش را داشتیم، رسیدیم.
* خودت هم گل زیبایی به ثمر رساندی. درباره آن گل صحبت کن.
من از ابتدای حضورم در زمین به دنبال موفقیت تیم بودم. جا دارد از کرار جاسم تشکر کنم که یک پاس فوق‌العاده به من داد. سعی کردم طوری به توپ ضربه بزنم که رحمان نتواند آن را مهار کند و خداراشکر توپ جایی رفت که باید.
* از استحقاق استقلال برای پیروزی در این دیدار گفتی اما سپاهانی‌ها گفته‌اند شما با شلوغ‌کاری و استفاده از میزبانی پیروز شده‌اید‍!
باشگاه سپاهان یکی از بهترین باشگاه‌های ایران از نظر امکانات سخت‌افزاری است. من در این تیم بازی کرده‌ام و دوران خوبی هم در اصفهان داشتم اما با تمام احترامی که قایل هستم باید بگویم اگر بحث شلوغ‌کاری وسط باشد، داور باید دوپنالتی ما را می‌گرفت. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و درنهایت در لحظات پایانی پیروز شدیم. این مسائل حاشیه‌ است و بهتر است منطقی صحبت کنیم.
* گفته می‌شود امیرحسین صادقی بابت این‌که تو بازوبند کاپیتانی را بستی، ناراحت شده؛ این موضوع صحت دارد؟
خداشاهد است، قبل از بازی چند بار به امیرحسین اصرار کردم که بازوبند را ببندد اما قبول نکرد. او نشان داد فقط برایش موفقیت تیم مهم است و بازوبند در برابر استقلال ارزشی برایش ندارد.
* این روزها از صادقی انتقادهای زیادی می‌شود؛ قبول داری او با روزهای اوج خود فاصله دارد؟
هر بازیکنی دوران افت دارد و رضا عنایتی نیز از قاعده مستثنی نیست اما فکر می‌کنم همه روی امیرحسین حساس شده‌اند. او در زمین تمام زحمتش را می‌کشد ولی انتظارات از او بالا رفته و همه فکر می‌کنند نباید حتی یک اشتباه انجام دهد.  قطعا با حمایت هواداران صادقی این روزها را سپری می‌کند و به همان مدافع قدرتمند گذشته تبدیل می‌شود.
* به نظرت استقلال می‌تواند قهرمان شود؟
هدف همه ما بازیکنان جز این نیست. تلاشمان را خواهیم کرد تا بتوانیم برای هواداران استقلال جام قهرمانی را به‌دست بیاوریم.
* با گلی که دیروز به ثمر رساندی، 6 گله شدی. به آقای گلی در 38سالگی فکر می‌کنی؟
فوتبال به سن‌و‌سال نیست. هر بازیکنی که آمادگی داشته باشد در زمین بازی می‌کند. درباره آقای‌گلی هم باید بگویم هنوز هم انگیزه زیادی برای رسیدن به این عنوان دارم. نهایت تلاشم را می‌کنم و امیدوارم خداوند کمک کند تا رویایم به حقیقت بپیوندد. دوست دارم رکورد گلزنی‌ام در لیگ برتر را باز هم ارتقا دهم.
* درباره تیم‌ملی چه نظری داری؟ آیا ماندن کی‌روش به صلاح است؟
من در اندازه‌ای نیستم که بگویم کی‌روش بماند یا نماند اما فکر می‌کنم نتایجی که او گرفت را خیلی از مربیان ایرانی نیز می‌توانستند کسب کنند. به‌هرحال برای تیم‌ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم.


تعداد بازدید :  101