شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
پایان حکومت 10ساله بر فدراسیون فوتبال
نبی، حریف وزارت ورزش نشد

شهروند| تمام شد، نفر اول اجرایی فدراسیون با تمام دبدبه و کبکبه‌اش بالاخره نتوانست مقابل فشارهای وزارت ورزش دوام بیاورد و امروز قرار است وسایلش را جمع کند و از فدراسیون برود. دیروز درنهایت جایگزین دبیرکل پرحاشیه فدراسیون فوتبال هم مشخص شد تا مشخص شود آخرین تلاش‌های مهدی محمدنبی نیز برای ماندن در فدراسیون نتیجه نداده است.
آغاز همکاری
شروع همکاری مهدی محمدنبی با فدراسیون فوتبال در اولین روزهای حضور محمد دادگان بود. رئیس وقت فدراسیون فوتبال چند روز  بعد از دریافت حکم ریاستش به نبی حکم مشاور داد و او را در کنار خود نگه داشت.   با کنار رفتن دادگان، نبی به‌عنوان دبیرکل منصوب شد. در دوره اول ریاست کفاشیان، نبی اختیار زیادی نداشت و حتی برخی وظایف دبیر کل نیز توسط مهدی تاج نایب رئیس اول وقت فدراسیون انجام می شد. با این حال نبی در دوره دوم ریاست کفاشیان و زمانی که دیگر تاج نایب رئیس نبود، به عنوان دبیر کل فدراسیون توانست زمام بسیاری از امور را در دست بگیرد.
قصه  برکناری
قصه برکناری نبی چند ماه قبل از شروع جام‌ملت‌های آسیا مطرح شد. روزی که محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان با حمله به معاونان و مدیران زیر دست علی کفاشیان، انتقادهای خود را در برنامه ورزش و مردم علنی کرد. از آن روز به بعد شایعه ایجاد تغییرات دهان به دهان می‌چرخید. درحالی‌که وزارت ورزش در آن زمان بیشترین انتقادها را متوجه مهدی محمدنبی کرده بود اما او آخرین نفری بود که از فدراسیون کفاشیان رفتنی شد. موج تغییرات از فریده شجاعی شروع شد، با آیت‌اللهی، ‌هاشمیان و دانشجو ادامه پیدا کرد و درنهایت دامان دبیرکل را گرفت.
جلسه رسمی با آقای جایگزین
قبل از جام ملت‌های آسیا کفاشیان از احتمال برکناری نبی سخن گفته بود اما او با قبول سرپرستی تیم‌ملی فوتبال، حضور در فدراسیون را تمدید کرد. فیلم‌ هندی‌های به راه افتاده در فدراسیون همه‌چیز را به بعد از تورنمنت آسیایی موکول کرد. کار به جایی رسید که در جلسه چهارشنبه گذشته هیأت‌رئیسه فدراسیون هم اعضا درباره دبیرکل بحث کردند اما به نتیجه‌ای نرسیدند. دلیل آن هم اصرار کفاشیان برای متقاعد کردن وزارت ورزش برای ادامه فعالیت نبی بود اما به‌هرحال این تلاش‌ها نتیجه نداد. روز گذشته پس از استعفای نبی از دبیرکلی فدراسیون، فردی که مدت‌ها بود از او به‌عنوان جایگزین احتمالی دبیرکل سابق فدراسیون نام‌برده می‌شد به دفتر رئیس رفت و در جلسه‌ای 3 نفره با حضور کفاشیان و نبی شرکت کرد. علیرضا اسدی، سرپرست فعلی فدراسیون پزشکی - ورزشی که سوابق اجرایی فراوانی در حوزه ورزش دارد و از همه مهم‌تر مورد اعتماد شخص محمود گودرزی است، دیروز رسما به‌عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال مشغول به کار شد.
پایان همکاری رسمی با نبی
اگرچه علی کفاشیان اعلام کرده نمی‌گذاریم نبی از فدراسیون برود و قرار است از تجربیات او استفاده شود اما کیست که نداند این حرف‌ها تعارفی بیش نیست. به‌ویژه حالا که نبی حکم مشاور دبیرکل جدید را نیز رد کرده است. قرار است ساعت 10 صبح امروز مراسم تودیع نبی و معارفه اسدی به‌عنوان دبیرکل جدید انجام شود.
اسدی: از نبی استفاده می‌کنم
علیرضا اسدی که امروز رسما به عنوان دبیر کل مشغول به کار می شود،  به «شهروند» می‌گوید: «از کفاشیان به خاطر لطفی که به من داشت، ‌ممنونم. امیدوارم بتوانم مفید باشم. اگر قرار بود برای رشد فوتبال کاری نکنم، هرگز این پست را قبول نمی‌کردم. از زحمات نبی هم تشکر می‌کنم و حتما باید از تجربیاتش استفاده کنم چون بدون کمک او کاری پیش نمی‌رود. امیدوارم بتوانیم در راستای توسعه فوتبال گام‌های مهمی برداریم.»


تعداد بازدید :  110