شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
مکث

پلیس فتا به داوطلبان کنکور هشدار داد
کلاهبرداری با سوالات کنکور
افراد سودجو با ترفند تضمین قبولی کارشناسی‌ارشد در دانشگاه‌های دولتی، کلاهبرداری می‌کردند.
رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی با اعلام این خبر گفت: با رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی مشخص شد اخیرا افراد سودجو و کلاهبردار با به‌دست آوردن شماره همراه داوطلبان کنکور سراسری در مقاطع مختلف با ارسال پیامک‌های حجمی از طریق سایت‌های ارسال پیامک اینترنتی رایگان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود: در این شیوه کلاهبرداری افراد سودجو با ارسال پیامک‌های حجمی از طریق سایت‌های ارسال پیامک اینترنتی رایگان اقدام به کلاهبرداری تحت عناوین تضمین قبولی در رشته و دانشگاه خاص با قرارداد مبلغ 6‌میلیون تومان و همچنین دریافت سوالات کنکور با پرداخت مبالغ کلان و ... می‌کنند که با بررسی‌های به عمل آمده معلوم شد این افراد از تهران و با شماره تلفن‌های ثابت اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. وی از داوطلبان ثبت‌نام در دانشگاه‌ها خواست در برابر این‌گونه تبلیغات هوشیار باشند و در صورت مشاهده این‌گونه تبلیغات در فضای مجازی با پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir یا با شماره تلفن‌های 2183918–051 تماس بگیرند.

طبابت‌های 2 پزشک قلابی در اصفهان
2 نفر که با عنوان جعلی پزشک عمومی و متخصص به مراکز درمانی دولتی اصفهان مراجعه می‌کردند،   دستگیر شدند.
این 2 نفر تحصیلاتی در حد دیپلم داشتند اما با استفاده از مهر جعلی پزشکی و نام‌های مستعار «پالیزبان» و «لارستانی» اقدام به کلاهبرداری از بیماران می‌کردند.در یک‌ماه گذشته گزارش‌هایی مبنی بر کلاهبرداری این 2نفر به حراست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام و برای شناسایی آنها اقدام شد.این 2نفر با مراجعه به برخی مراکز درمانی و شرکت‌های خدمات‌پزشکی غیردولتی در شهرها و روستاها خود را پزشک متخصص یا عمومی معرفی کرده و از بیماران به بهانه تهیه دارو و از مراکز به‌عنوان قراردادهای پژوهشی پول می‌گرفتند.پزشکان قلابی هفته گذشته زمانی که به‌عنوان متخصص داخلی و اعصاب به بیمارستان آیت‌الله کاشانی مراجعه کرده بودند با هوشیاری مدیریت و انتظامات این بیمارستان به دام افتادند.مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این‌که از این 2نفر که مرد بودند کارت‌های جعلی بسیاری به‌دست آمد، گفت: این متخلفان به کلانتری تحویل داده شدند.

پیدا شدن نوزاد شیرخوار در ورودی اهرم
یک کودک بی‌سرپرست توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان تنگستان در محور خورموج- اهرم پیدا شد.
این نوزاد در کنار خیابان و بدون هیچ نشانی رها شده و شب سردی را به‌سر برده بود. این نوزاد پسر در مسیر خورموج -اهرم (نزدیک به سه‌راه گادوی) گذاشته شده بود که ماموران نیروی انتظامی وی را پیدا کرده و به اداره بهزیستی تنگستان تحویل دادند. اداره بهزیستی تنگستان پس از انجام مراحل اولیه، این کودک ناشناس را که شیرخواره هم است به بهزیستی استان تحویل داد تا مثل چندین کودک سر‌ راهی دیگر در خوابگاه کودکان بی‌سرپرست به زندگی خود ادامه دهد.


تعداد بازدید :  282