شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
روي خط خبر

سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر داد
هوای اهواز همچنان در شرایط اضطرار
مهر| سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان محیط‌زیست با بیان این‌که آلاینده‌ها در اهواز همچنان رو به افزایش است، گفت:  میزان ریزگردها در این شهر بالای 250 ppm است و هوای اهواز در شرایط اضطرار قرار دارد.
مسعود زندی ادامه داد: در حال حاضر میزان غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز پنجشنبه گذشته که به حدود 10‌هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود و هوای این شهر را بحرانی کرده بود بهبودیافته اما همچنان در شرایط بسیار ناسالم یا اضطرار است.
به گفته او، البته روند آلاینده‌ها رو به افزایش است و با این‌که روز گذشته در ساعاتی وضع هوای این شهر سالم شده مجددا به شرایط بسیار ناسالم رسیده است.
سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان محیط‌زیست با بیان این‌که آلودگی حال حاضر هوای اهواز ناشی از ریزگردها با منشأ داخلی است، یادآور شد:  این آلودگی با آلودگی هوای‌ سال گذشته اهواز که ناشی از گازهای آلاینده بود و منجر به شیوع بیماری‌های تنفسی در این شهر شد کاملا متفاوت است.
زندی گفت:  حتی پیش از این افزایش گردوغبار در شهر اهواز ناشی از هجوم ریزگردهای عربی از کشور عراق بود اما منشأ آلاینده‌ها امسال کانون‌های داخلی است.
او افزود:  کاهش بسیار شدید نزولات آسمانی در خوزستان، امسال نسبت به سال‌های گذشته و حتی ‌سال 92 موجب بروز این مشکل شده است.
سرپرست مرکز هوا و اقلیم سازمان محیط‌زیست با بیان این‌که این میزان آلاینده‌ها برای سلامت مردم جداً مضر و خطرناک است، گفت: متاسفانه با این‌که وظایف تمام دستگاه‌ها در مهار و شناسایی کانون‌های ایجاد ریزگرد‌های داخلی مشخص است اما اعتبار مورد نیاز برای اجرای این اقدامات تخصیص نیافته است.
زندی یادآور شد:  این در حالی است که از ‌سال 88 حدود200‌هزار هکتار از کانون‌های داخلی ریزگرد در اهواز شناسایی و برای آن اعتبار
مورد نیاز پیش‌بینی شد اما تاکنون به دلیل اختصاص نیافتن این اعتبارات تنها حدود 8‌هزار هکتار از این کانون‌ها تثبیت شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها: 8‌هزار نفر کاندیدای انتخابات شورایاری‌ها شدند
سخنگوی ستاد انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌‌ها از استقبال کارمندان برای ثبت‌نام خبر داد. به گفته او آمار کاندیداهای انتخابات شورایاری‌ها از 8‌هزار نفر گذشته است.
امیرفاضل اللهیان در مورد آمار کلی ثبت‌نام‌کنندگان تا روز جمعه 10 بهمن گفت:  با توجه به بررسی و آنالیز مشخصات داوطلبان، از مجموع 8336 ثبت‌نام شده، تعداد زنان 1503نفر و مردان 6833نفر است.
او گفت:  از این تعداد 2475نفر کارمند هستند که بیشترین افراد ثبت‌نام‌کننده را شامل می‌شوند. همچنین 2112نفر داوطلبین از مشاغل آزاد، 50نفر پزشک، 888نفر فرهنگی و 99نفر روحانی هستند.
اللهیان افزود:  در میان مناطق 22گانه شهر تهران، منطقه 5 با بیشترین فراوانی، 777نفر ثبت‌نامی داشته  و منطقه 9 با 155نفر ثبت‌نام، کمترین فراوانی را به خود اختصاص داده است. از میان محلات نیز محله ابوذر در منطقه 15 بیشترین آمار ثبت‌نام را داشته است.
او درباره میزان تحصیلات بیشتر داوطلبین در چهارمین دوره شورایاری‌ها  گفت:  آمارها حاکی از آن است که 3550نفر از ثبت‌نام‌شدگان دارای تحصیلات لیسانس، 1273نفر فوق‌لیسانس، 199نفر دکترا و 88نفر حوزوی و... بوده‌اند.

تورهای نامرئی صیادان جان 2 دلفین را در سواحل جاسک گرفت
ایرنا| رئیس حفاظت محیط‌زیست جاسک از به گل نشستن سه دلفین فرفره در سواحل این شهرستان خبر داد.
کاظم شریفی اظهار کرد:  این دلفین‌ها در سواحل روستای بیاهی بخش لیردف در
 130 کیلومتری شرق جاسک در کنار ساحل پیدا شدند.
او افزود: یک قطعه از این دلفین‌ها با تلاش محیط یاران و اهالی روستا به دریا بازگردانده شد و دو قطعه دیگر به‌علت مشکل تنفسی تلف شدند. او علت مرگ دلفین‌های تلف شده را گرفتار شدن در تور نامرئی صیادان ذکر کرد. شهرستان جاسک یکی از قطب‌های مهم صیادی کشور و در
 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

 


تعداد بازدید :  302