شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
عدد خبر

۱۱ ‌میلیون کارگر، قرارداد موقت دارند

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با اعلام این‌که بیش از ۱۱‌میلیون کارگر قرارداد موقت کار دارند، گفت:  تعدادی از کارفرمایان با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی ‌سال برای فرار از پرداخت عیدی کارکنان اقدام به اخراج آنها می‌کنند. به گفته او عمده کارگران قراردادی با داشتن بیش از 15 و حتی 20‌سال سابقه کار هنوز قراردادهای یک‌ماهه و 3ماهه با آنها بسته می‌شود.

38 ‌هزار‌میلیارد ریال واگذاری دولتی در 10ماه

از ابتدای‌ سال تا پایان دی‌ماه 38‌هزار و 48‌میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که از این میزان، 450‌میلیارد ریال در بورس، 26‌هزار و 854‌میلیارد ریال در فرابورس، یک‌میلیارد ریال از طریق مذاکره و 10‌هزار و 743‌میلیارد ریال از طریق مزایده به فروش رسیده است. همچنین از 38‌هزار و 48‌میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده در این مدت، 37‌هزار و 412‌میلیارد ریال به صورت بلوکی بوده است.

19 درصد افزایش دارایی‌ خارجی بانک‌های ایرانی

دارایی‌های خارجی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان آذرماه امسال با رشد 19‌درصدی نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل از 215‌هزار‌میلیارد تومان عبور کرد. این در حالی است که این دارایی‌ها در پایان پاییز امسال نسبت به انتهای‌ سال گذشته 5.6‌درصد رشد داشته است از سوی دیگر دارایی خارجی بانک‌ها از 98‌هزار‌میلیارد آذر 1391 تا همین ماه در ‌سال‌جاری بالغ بر 117‌هزار‌میلیارد تومان افزایش دارد.

۵۰ درصد کاهش قدرت خرید خودرو

میرخانی رشتی، مدیرعامل دهه ۶۰ ایران خودرو در گفت‌وگو با ایلنا گفت: به‌ دلیل بحران اقتصادی قدرت خرید مردم ۵۰‌درصد کاسته شده و مردم بودجه کافی برای خرید خودرو ندارند. او افزود: باید فکری به حال وضع لیزینگ‌ها شود زیرا نرخ بهره‌ای که از سوی بانک مرکزی برای آنها تعیین‌شده پایین است و هزینه تمام شده لیزینگ‌ها بیشتر می‌شود و مردم از لیزینگ‌ها نمی‌توانند کمک بگیرند و مشکلات آنها باید حل شود.

 


تعداد بازدید :  206