شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   جداسازی آب شرب هنوز اجرا نشده است| حمیدرضا تشیعی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب با تأکید بر این‌که هنوز در هیچ جای کشور آب شرب از بهداشتی تفکیک نشده است، گفت: توزیع آب کارتی در خراسان رضوی به دلیل در دسترس قرار گرفتن آب گوارا‌تر در منطقه بجستان است.

   منابع مالی تسهیلات مسکن مهر تأمین نشد| مهدی ‌هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر این‌که منابع افزایش ۵‌میلیون‌تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر تأمین نشده است، گفت: نباید با افکارعمومی و مردم بر سر منافع بازی کرد، الان با اعصاب و روان مردم بازی می‌شود.

   آمادگی بورس کالا برای کشف قیمت خودرو| در پی ابلاغ آیین‌نامه اجرایی دولت و آغاز بحث‌های آزادسازی قیمت خودروهای تولید داخل توسط وزارت صنعت، بورس کالا برای بررسی نحوه و فرآیند کشف قیمت این محصول صنعتی، اعلام آمادگی کرد.

   بازارسازی کاذب برای خودروسازها | علی علی‌لو رئیس هیأت تحقیق و تفحص درباره صنعت خودرو گفت: شبکه‌های فروش خودروسازان عاملی برای تلاطم قیمت در بازار هستند و این شبکه‌های توزیع، میزان قابل توجهی از تولیدات خودروسازان را به بازار عرضه کرده، اما با اخذ سودهای کلان، اقدام به متلاطم کردن بازار می‌کنند.
 
   در بازار کمبود طلا داریم| عبادالله محمدولی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: نبود بانک طلا در بازار ایران مساوی با تحمیل هزینه‌های سربار به تولید‌کنندگان در این بخش است. او افزود: در کشورهای دیگر بانک طلا وجود دارد و هر تولید‌کننده از این بانک، طلای روز را خریداری کرده و با آن مصنوعات طلا می‌سازد.

   ماهی قزل‌آلا در لباس سالمون| در کشور تولید ماهی سالمون نداریم و تمامی سالمون‌های داخلی که به اسم این ماهی عرضه می‌شود‌‌ همان قزل‌آلا ست. چرا که به گفته معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی، ماهی سالمون یا‌‌ همان ماهی آزاد دریای شمال نوعی ماهی وارداتی است و قابلیت پرورش در هیچ نقطه‌ای از کشور را ندارد و بر همین اساس تا‌کنون هیچ مجوزی مبنی بر پرورش ماهی سالمون از سوی مراجع قانونی ذی‌صلاح صادر نشده است.

 


تعداد بازدید :  231