شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
ده‌ها سرباز اوکراینی در نبرد با شبه نظامیان کشته شدند

 ادوارد باسورین معاون ستاد شبه نظامیان جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد: در شبانه‌روز اخیر 71 سرباز اوکراینی در نبرد با نیروهای مردمی (شبه نظامیان) کشته شده‌اند. به گزارش ایرنا، باسورین روز شنبه در جمع خبرنگاران در دونتسک گفت:  نیروهای مردمی در شبانه‌روز اخیر هفت خودرو زرهی و 9 دستگاه تانک نیروهای اوکراینی را منهدم کردند. وی افزود:  در دو هفته اخیر نیروهای اوکراینی 1382 نفر از نیروهای خود را در نبرد با نیروهای دونتسک از دست دادند و 124 دستگاه تانک و
95 دستگاه نفربر زرهی ارتش اوکراین نیز منهدم شد. معاون ستاد شبه نظامیان جمهوری خودخوانده دونتسک همچنین از ادامه گلوله‌باران شهر دونتسک و بخش‌های اطراف آن توسط نیروهای اوکراینی خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر دو نفر از ساکنان مناطق دونتسک بر اثر گلوله باران کشته و هفت نفر دیگر مجروح شدند.
در همین حال کانال تلویزیونی روسیه، دیروز صحنه‌هایی از نبرد شبه نظامیان با نیروهای اوکراینی در شهر دبالتسوا را نشان داد.
در این گزارش با نمایش صحنه‌هایی از خیابان‌های دبالتسوا که اجساد سربازان کشته شده و تانک‌های منهدم شده در گوشه و کنار آن دیده می‌شد، اعلام شد: نیروهای اوکراینی که گفته می‌شود بین هشت تا ده‌هزار نفر باشند، در دبالتسوا محاصره شده‌اند.
در همین حال به گزارش رسانه‌های روسی، نبرد در بخش‌های «مارینکا» و «پسکی» در حومه دونتسک ادامه دارد و شبه‌نظامیان از تصرف چند خیابان در این بخش‌ها خبر دادند. درگیری‌های مسلحانه در شرق اوکراین از ماه آوریل‌ سال گذشته و به دنبال اعلام استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک از اوکراین آغاز شد. براساس اطلاعات اعلامی سازمان ملل، از آغاز درگیری‌های مسلحانه در شرق اوکراین بیش از 5100 نفر کشته و حدود 11‌هزار نفر هم مجروح شده‌اند.


تعداد بازدید :  213