شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
110 کشته و زخمی در بمب‌گذاری مسجد شیعیان پاکستان

گزارش‌ها از پاکستان حاکی است که در پی انفجار بمبی در یک مسجد شیعیان در ایالت سند در جنوب این کشور، دست‌کم ۶۱ نمازگزار کشته شده‌اند. رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که بیش از ۵۰ تن دیگر نیز در این انفجار زخمی شده‌اند.
به گزارش ایسنا، این انفجار پس از نماز جمعه در یک مسجد شیعیان در منطقه شکارپور ایالت سند در جنوب پاکستان رخ داد و با توجه به‌شدت انفجار و تعداد بالای مجروحان این حادثه تروریستی و وخامت حال تعدادی از مجروحان، احتمال افزایش شمار قربانیان نیز وجود دارد. براساس گزارش‌ها، انفجار به‌حدی قوی بوده که سقف مسجد کاملا تخریب شده است.
نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان این انفجار مرگبار را محکوم کرده و دستور داده تا در مورد چگونگی این رویداد تحقیقات فوری آغاز شود. مسئولان حزب «مجلس وحدت مسلمین» و سازمان مدیریت بحران جعفریه متعلق به شیعیان پاکستان در پی شهادت نمازگزاران در حادثه روز گذشته، 3 روز عزای عمومی اعلام کردند.
اکسپرس تریبون در گزارش خود نوشت که گروه افراطی موسوم به جندالله، مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است. در این گزارش به نقل از فرهاد مروت، سخنگوی جندالله گفته شده است «انفجار در مسجدی در شکارپور برای هدف قرار دادن شیعیان بود». این گروهک تروریستی یکی از شاخه‌های منشعب از گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان است که‌سال گذشته میلادی، از گروه تروریستی داعش اعلام حمایت کرد.
حزب وحدت مجلس مسلمین پاکستان اعلام کرده که در اعتراض به این رویداد، فردا تظاهرات گسترده‌ای برگزار خواهد شد. یک مقام امنیتی شکارپور گفته که مردی ناشناس مواد منفجره را که در یک کیسه جاسازی شده بوده، در داخل این مسجد گذاشته و رفته است.بعد از حادثه تروریستی علیه مدرسه پیشاور که روز 25 آذر ماه‌ سال‌جاری رخ داد و موجب کشته شدن دست‌کم
 150 نفر شد، حمله تروریستی دیروز به حسینیه شهر شکارپور، خونین‌ترین حادثه تروریستی پاکستان در چندماه اخیر محسوب می‌شود.


تعداد بازدید :  209