شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

سیدحسن خمینی:  آزادی به شجاعت نیاز دارد
یادگار امام تأکید کرد: انقلاب زبان گویایی برای استدامه می‌خواهد و این زبان جز زبان بین‌نسلی و بین‌اقوامی هنر زبان دیگری نیست.  به گزارش جماران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشورمان در حرم امام خمینی گفت:  برخی بزرگان گفته‌اند تخیل رمز اخلاقی زیستن و توهم رمز ضداخلاقی بودن است. توهم یعنی انسان فکر کند هرچه به او نزدیک‌تر است ارزش زیستن دارد و هر چه از او دورتر شد کم‌ارزش‌تر است اما تخیل یعنی انسان بتواند خود را جای دیگران بگذارد و در محیطی غیر از محیطی که هست او را قرار دهد.
یادگار امام با بیان این‌که رمز سقوط اخلاقی توهم است، یادآور شد:  این‌که من فکر کنم تمام جهان بر مدار محور من می‌چرخد، یک توهم است و این وظیفه هنر است که انسان را به تخیل و درک دیگران می‌رساند.  وی با بیان این‌که انقلاب به علل متعددی یک انقلاب اخلاقی بود و نیاز به هنر دارد، افزود:  هنر به چند چیز احتیاج دارد. اولین مسأله عشق است. این‌که گفته‌اند هنر دستوری نمی‌شود به‌خاطر این است که احساس مستقیم با هنرمند دارد. شما با دیدن تک‌تک نقاط یک اثر هنری می‌توانید استخراج کنید که یک اثر اداری است یا آمیخته به عشق است. عشق نیز محتاج آزادی است و هنرمند باید بتواند آنچه به آن عشق می‌ورزد را آزادانه ابراز کند شما می‌توانید هنرمند را عاشق کنید اما هنرمندی را که عاشق «الف» است را نمی‌توانید وادار به «ب» کنید باید تلاش کنید او را عاشق «ب» کنید تا آزادانه خودش اثر هنری تولید کند و بدین صورت اثر هنری مانند نطفه یک نوزاد شکل گرفته و متولد می‌شود.  سیدحسن خمینی ادامه داد:  البته آزادی به شجاعت نیاز دارد و هم مدیران فرهنگی و هم خود هنرمندان وقتی به چیزی ایمان دارند باید بتوانند با شجاعت آن را به منصه‌ظهور برسانند.

لزوم شفافیت هزینه‌ها و منابع مجاز و غیرمجاز انتخاباتی تصویب شد
روز گذشته ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری شد و سه بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید. به گزارش ایلنا، در ادامه این بررسی‌ها براساس رأی اکثریت اعضا تعیین حدود و نوع هزینه‌ها و منابع مجاز و غیرمجاز انتخاباتی، شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های مالی داوطلبان و تشکل‌های سیاسی و اعلام عمومی آن، متناسب با هر انتخابات و حسب مورد حوزه انتخاباتی و اعمال نظارت دقیق بر آن و تعیین شیوه برخورد با تخلفات مالی به تصویب رسید همچنین پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و رسیدگی سریع و خارج از نوبت حسب مورد به‌ویژه جرایم امنیتی، مالی، تبلیغاتی و اقدامات تخریبی ضدداوطلبان و هرگونه اقدام مغایر با شرع و قانون و نیز منافع، وحدت و امنیت ملی نیز مورد تصویب این مجمع قرار گرفت.

تکذیبیه شورای عالی امنیت ملی درباره یک خبر
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد دبیرخانه این شورا،تنها مرجع منتشر کننده مصوبات این شوراست. به گزارش ایلنا به نقل از دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی، سخنگوی این شورا  انتشار برخی گزارش‌های غیر واقعی از سوی رسانه‌های وابسته به بیگانگان در خصوص موضوعات مطرح شده در جلسات شورای عالی امنیت ملی را بی‌پایه و غیرواقعی خواند. کیوان خسروی با تاکید بر محرمانه بودن دستور جلسات این شورا افزود: تنها مرجع منتشرکننده مصوبات و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی، دبیرخانه شوراست که بر اساس ضرورت در این‌خصوص اطلاع رسانی خواهد کرد.  خسروی با اشاره به ضرورت تاثیر نپذیرفتن رسانه های داخلی از برخی فضاسازی‌های هدفمند مراکز خبری مشکوک افزود: انتشار اخبار مجعول و بی‌اساس از این دست صرفاً با هدف ایجاد التهاب و اختلاف در فضای سیاسی جامعه و انحراف افکار عمومی از اولویت‌های اصلی کشور انجام می شود.


تعداد بازدید :  207