شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:
بگذاریم لمپن‌ها با خودشان دعوا کنند

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اذعان به وجود جریان لمپنیسم و لمپن‌ها در کشور پیشنهاد داده برای مقابله با آنها، دو جریان لمپن ایجاد کنیم تا با هم دعوا کنند و در طرف دیگر افراد توانمند و اصلی کشور به امور جدی و اساسی کشور بپردازند و وقتشان صرف حاشیه‌ها نشود.
کاظم جلالی این سخنان را در گفت‌وگوی مفصلی که با خبرگزاری ایسنا انجام داده مطرح کرده و درعین حال اذعان کرده است که جریانات انحرافی و لمپنیسم در داخل کشور ما همچون بسیاری از کشورها قابل ریشه‌کنی نیست، جلالی با انتقاد از رویکرد رسانه‌ها در مواجهه با لمپن‌ها گفته است:  امروز رسانه‌ها به لمپن‌ها بیشتر می‌پردازند.
او گفته است:  تقریباً همه پشت سر لمپن‌ها حرکت می‌کنند و به نوعی مسائل اصلی تبدیل به مسائل فرعی شده است.خوف از این داریم که روزی چشم باز کنیم و ببینیم خیلی دیر شده و چطور مسائل اصلی را ندیدیم، آن روز «یوم الحسره» و روز تاسف‌خوردن باشد و بس و توان اقدامی را نداشته باشیم.
کاظم جلالی که بیشتر انتقادش نسبت به فراگیری موضوع لمپن‌ها در کشور را متوجه رسانه‌ها کرده است، می‌گوید:  متاسفانه امروز رسانه‌ها به لمپن‌ها بیشتر می‌پردازند. عکس‌های بزرگتری از آنان می‌زنند و خبرهای آنها را درشت‌تر می‌نویسند. از آن‌جا که ما هم عمدتا علاقمند به جلوه‌گری هستیم ناخودآگاه نگاه‌ها را متوجه لمپن‌ها می‌کنیم و افراد بیشتری بر سر جلوه‌گری به این سوی گرایش پیدا می‌کنند درحالی‌که رسانه‌ها می‌توانند حرف‌های جدی و اشخاص زیادی که حرف صحیح دارند را برجسته و حتی لمپن بودن را به یک ضد ارزش تبدیل کنند.
رئیس فراکسیون اکثریت مجلس نهم در عین حال می‌گوید:  اقتصاد ایران ظرفیت بسیار بالایی دارد که یکی از آنها موضوع شیلات است. برخی از کشورها درآمدهای هنگفتی را از تقویت شیلات و ایجاد سازوکار جدید به نام مزرعه دریایی ایجاد می‌کنند به‌طوری که آنها با استفاده از دریا و بهره‌گیری از یک تور بسیار بزرگ حدود 2 دلار برای بچه ماهی و بچه میگو هزینه می‌کنند اما کیلویی 12دلار به فروش می‌رسانند یعنی 10 دلار درآمدزایی می‌کنند.ما هنوز به این موضوع وارد نشده‌ایم اما در مقابل برخی کشورها در حدود 40‌میلیارد دلار از این محل درآمد ارزی کسب کرده‌اند. جلالی درباره کاهش قیمت نفت نیز با بیان این‌که آرزو می‌کنیم قیمت نفت پایین‌تر بیاید گفته است: اگر کسی با ظرفیت و اقتصاد ایران آشنا باشد می‌داند این از بی‌هنری و بی‌توجهی ما بوده که این‌قدر به نفت متکی شدیم. الان بسیاری از کشورهای منطقه خلیج فارس که در یک نگاه ساده‌دلانه تصور می‌کنیم اقتصادشان مبتنی‌بر نفت است، آن‌قدر در بخش‌های دیگر فعال شده‌اند که می‌توان آثار خروج از اقتصاد نفتی را مشاهده کرد ضمن این‌که از نفت در جهت سرمایه‌گذاری‌های کلان استفاده کرده‌اند.


تعداد بازدید :  120