شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   بهره مالکانه را یک‌ساله تعیین نکنید| حسن قالیباف‌اصل، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار درباره آخرین تحولات مربوط به بهره مالکانه تأکید کرد: کاهش 5‌درصدی بهره مالکانه دولت از معادن امیدوار‌کننده است و بازار سرمایه انتظار دارد که مجلس نگاه حمایتی بیشتری به این صنعت داشته باشد. او افزود: موضوع تعیین بهره مالکانه در بودجه سال 94، یک برنامه کوتاه‌مدت است که امکان برنامه‌ریزی بلندمدت را از سرمایه‌گذاران سلب می‌کند، بنابراین اگر موضوع تعیین بهره مالکانه از بودجه سالانه خارج شود، اطمینان بیشتر سرمایه‌گذاران برای برنامه‌ریزی بلندمدت را به دنبال خواهد داشت.

  بورس انرژی آماده عرضه نفت صادراتی| علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی در این خصوص اظهار کرد: همه زیرساخت‌ها برای عرضه نفت‌خام صادراتی و دیگر فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی وجود دارد و آماده همکاری با وزارت نفت در مسیر اجرای مصوبه مجلس هستیم. وی افزود: مصوبه نمایندگان مردم در خانه ملت سبب شفاف شدن بیشتر بازار و نیز تشویق پالایشگاه‌ها برای معامله در بورس انرژی می‌شود و بدون تردید اجرایی شدن این قانون می‌تواند در مسیر خروج از رکود غیرتورمی تأثیرگذار باشد.

  به شرایط بنیادی سهام توجه ویژه کنید| مدیر صندوق سرمایه‌گذاری آگاه با بیان مطلب فوق گفت: دلیل اصلی برگشت بازار، افت شدید قیمت سهم‌ها طی یک‌ماه اخیر است که در کوتاه‌مدت به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت رقم خورده بود. او با تأکید بر این نکته که باید به شرایط بنیادی سهم توجه ویژه‌ای شود، خاطرنشان کرد: در فضای فعلی نمی‌توان با قطعیت از ادامه روند بازار صحبت کرد و همچنان باید منتظر روشن شدن شرایط اقتصاد جهانی و چشم‌اندازهای روشن‌تری بود اما در این نکته که در شرایط فعلی قیمت‌ها خیلی افت کرده است شکی وجود ندارد.

  هزار و 500‌میلیارد ریال معامله فرابورسی| ارزش معاملات فرابورس ایران در روز 11بهمن به بیش از یک‌هزار و 500‌میلیارد ریال رسید و شاخص این بازار با 14واحد افزایش، عدد 736 را نشان داد. گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با معامله 16‌میلیون و 220‌هزار سهم به ارزش 35‌میلیارد و 230‌میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

 


تعداد بازدید :  201