شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

  پایان فعالیت پاناسونیک در چین: شرکت پاناسونیک تولید تلویزیون در چین را متوقف کرده و تصمیم دارد تا قرارداد برای این کار را لغو کند. این آخرین زنجیره از شرکت‌های الکترونیک ژاپنی است که در میان فشارهای سنگین قیمتی در بازارهای بین‌المللی فعال بوده‌اند. این خبر هنوز به 300 کارگر کارخانه اعلام نشده است. (رویترز)
  بدهی یونان بخشیده نمی‌شود: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیشنهاد لغو بدهی‌های یونان را رد کرد. به این ترتیب تنش میان دولت رادیکال جدید یونان و اعتباردهندگان بین‌المللی شدت گرفته است. مرکل در مصاحبه‌ای گفت: تاکنون برخی وام‌دهندگان بخش خصوصی به‌طور داوطلبانه بدهی‌شان را بخشیده‌اند و بانک‌ها میلیاردها دلار از بدهی این کشور کاسته‌اند. (بیزنس اینسایدر)
  روسیه صاحب یک‌سوم طلای جهان: روسیه در 11ماه نخست‌ سال 2014 حجم قابل توجهی از طلای عرضه شده در جهان در این مدت را خریداری کرده است. بنابر اعلام گولدکور، بانک مرکزی روسیه با هدف تقویت روبل، واحد پولی این کشور، اقدام به خرید حجمی معادل 6.1‌میلیارد دلار طلا از بازار جهانی در‌ سال 2014 کرده است. روسیه طی ‌سال گذشته میلادی 152 تن طلا خریداری کرده که نسبت به‌ سال 2013، حدود 123‌درصد افزایش داشته است. (راشاتودی)
  اصرار اعضای اصلی اوپک بر عدم‌کاهش تولید: میزان تولید نفت اوپک در نخستین ماه ‌سال جدید میلادی به‌رغم کاهش شدید قیمت نفت به 30.37‌میلیون بشکه در روز رسید. عرضه نفت اوپک در ماه‌جاری به علت افزایش صادرات آنگولا و بالا ماندن تولید نفت عربستان و دیگر تولیدکنندگان حاشیه خلیج‌فارس افزایش یافت. این نشان‌ می‌دهد که اعضای کلیدی اوپک همچنان بر عدم‌کاهش تولید اصرار دارند. (رویترز)


تعداد بازدید :  209