شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
سالن تنها دغدغه کنسرت‌‌گذاران نیست

علی زند وکیلی خواننده گروه دنگ شو

دقیقا نمی‌دانم کنسرتی که قرار است در موسیقی فجر برگزار کنیم به چه شکل اجرا می‌شود. چون این روزها سرم شلوغ است و هنوز به شکل جدی تمرین‌های کنسرت را شروع نکرده‌ام. این کنسرت که قرار است در 28‌بهمن‌ماه اجرا شود، در سالن برج میلاد برگزار می‌شود. اگر در جریان اخبار هفته اخیر موسیقی قرار گرفته باشید حتما می‌دانید که قرار است چند کنسرت گروههای تلفیقی در این سالن برگزار شود. این سالن به دغدغه بزرگی برای بسیاری از اهالی موسیقی تبدیل شده است. هرچند برج میلاد یکی از سالن‌های با کیفیت برای برگزاری کنسرت‌هاست، اما فکر نمی‌کنم این مسأله به تنهایی بتواند به کنسرت‌ها کمک کند. چون بخش مهمی از کیفیت کنسرت‌ها به قابلیت صدابرداری بستگی دارد و برخی مواقع حتی به خاطر نبود امکانات، سالن 1600 نفری هم نمی‌تواند جوابگو باشد. خودِ من به شخصه علاوه بر برج میلاد، تالار وحدت را هم خیلی دوست دارم و به نظرم اگر سالنِ دیگری در این قد و قامت طراحی شود، برخی از مشکلات کنسرت‌گذاران نیز از بین می‌رود. امیدوارم دست‌اندرکارانی که در این بخش فعالیت می‌کنند، راهکار موثری برای این بخش پیدا کنند تا کنسرت‌ها همان‌طور که انتظار می‌رود اجرا شوند. فضای موسیقی باید به شکلی باشد که بچه‌های موسیقی با انگیزه‌تر، پیگیر کارهایشان باشند و حتی رقابت بین اهالی موسیقی هم جدی‌تر شود.
فکر می‌کنم اغلب جشنواره‌ها - حتی تئاتر و فیلم - روندشان به یک شکل است و اگر در مواقعی هنرمندانی که در این جشنواره‌ها حضور دارند، از آن رضایت کافی ندارند، به خاطر برخوردها و پیشنهاداتی است که نسبت به آثارشان شکل می‌گیرد.
اما به نظرم برخوردهایی که در جشنواره موسیقی فجر وجود دارند همراه‌تر و همیارتر هستند و من رقابتی که هر ساله در این جشنواره شکل می‌گیرد را خوب و سالم می‌دانم.
اگر تعداد این قبیل جشنواره‌ها در کشورمان بیشتر شود، فضا برای رقابت بین خواننده‌ها نیز بیشتر می‌شود و در معرفی آهنگسازان و سازندگان تأثیرگذارترخواهد بود. حضور در جشنواره امسال را تنها فرصت مغتنمی می‌دانم که در آن بیشتر می‌توانیم به مسأله رقابت توجه کنیم.

 


تعداد بازدید :  198