شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

با حکم وزیر کشور چرخ‌ساز، رئیس کارگروه تخصصی امداد و نجات شد
وزیر کشور و قائم‌مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور، در حکمی دکتر ناصر چرخ‌ساز، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر را  با حفظ سمت به عنوان «رئیس کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی» منصوب کرد.  عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حکمی خطاب به دکتر ناصر چرخ‌ساز آورده است:« نظر به سوابق جنابعالی و بنا به پیشنهاد دکتر ضیائی، رئیس محترم جمعیت هلال‌احمر به موجب این حکم به عنوان «رئیس کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی» منصوب می‌شوید. ضروری است در چارچوب شرح وظایف ابلاغی با همکاری و هم‌افزایی اعضای کارگروه، تمهیدات لازم را در راستای اجرای وظایف محوله معمول و گزارش عملکرد را هر چهار ماه یکبار به سازمان مدیریت بحران کشور ارایه کنید. توفیق شما را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.»

حرکت بشردوستانه مرکز سلامت هلال‌احمر ایران
ویزیت رایگان دانش‌آموزان یک مدرسه در ساحل‌عاج
مرکز سلامت جمعیت هلال‌احمر ایران در کشور ساحل‌عاج، پرسنل و دانش‌آموزان یک مدرسه بزرگ 4هزار نفری را در منطقه فقیر‌نشین پوربوئه در شهر ابیجان به‌طور رایگان ویزیت کرد. به گزارش اداره کل سلامت خارج از کشور جمعیت هلال‌احمر، تیم پزشکی مرکز سلامت جمعیت هلال‌احمر ایران در ساحل‌عاج، در طی یک‌روز از ساعت 8 تا 16 با حضور در مدرسه لیسه مونوسیپال برنامه‌های ویزیت رایگان، آموزش بهداشت، روش‌های پیشگیری از بیماری مهلک ابولا و توزیع رایگان دارو را انجام داد. این برنامه با استقبال زیاد پرسنل، دانش‌آموزان و اهالی منطقه مواجه شد.

خانه‌های داوطلبی دارای شناسنامه هویتی می‌شوند
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در جمع 300نفر از روسای خانه‌های داوطلبی استان‌های اردبیل، همدان، گلستان، البرز و قزوین در انزلی گفت: «از این پس خانه‌های داوطلبی دارای شناسنامه هویتی می‌شوند و باید با حیطه کاری مشخص شده از سوی رئیس خانه داوطلبی در جهت بکارگیری نیروها و جذب آنان اقدام کنند.» فرحناز رافع هویت‌بخشی خانه‌های داوطلبی و عملیاتی کردن مهارت‌های داوطلبان را در این خانه‌ها با ایجاد تغییرات جهت‌دار از اهداف مهم این گردهمایی اعلام کرد و افزود: «با توجه به شعار فدراسیون جهانی مبنی بر تغییر نگرش افکار و اذهان برای نجات جان انسان‌ها، ما نیز باید با هدفمند‌کردن آموزش‌ها در این راستا گام برداریم.»  او گفت: «از این پس خانه‌های داوطلبی دارای شناسنامه هویتی می‌شوند و باید با حیطه کاری مشخص شده از سوی رئیس خانه داوطلبی در جهت بکارگیری نیروها و جذب آنان اقدام کنند.»


تعداد بازدید :  208