شماره ۴۹۰ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ بهمن
صفحه را ببند
خانه به خانه

زمين‌هاي اوقافي شهرك‌ها و نواحي صنعتي مازندران مورد بررسي قرار گرفت
با برگزاري جلسه مشترك مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي و مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران، زمين‌هاي اوقافي شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان مورد بررسي قرار گرفت .
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، سيد مصطفي موسوي در اين جلسه كه در دفتر شركت شهرك‌هاي صنعتي برگزار شد، گفت : واحدهاي توليدي و صنعتي نقش بي بديلي در گسترش و توسعه اقتصادي استان و كشور دارند و كمك و مساعدت مسئولان اجرايي مي‌تواند در بسترسازي فرآيند امور واحدها و سرمايه‌گذاري در بخش صنعت و توليد مؤثر باشد .
مديرعامل شرکت شهرک‌هـای صنعتی مازندران افزود : سرمايه گذاران واحدهاي توليدي مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان، به‌علت نداشتن سند مالكيت جهت ارایه به بانك و دريافت تسهيلات بانكي به‌منظور سرمايه در گردش و خريد مواد اوليه ، با مشكلات عديده‌اي مواجه بوده اند كه با نگاه ويژه مديركل اوقاف و امور خيريه به بخش صنعت ، موانع اوقافي بودن زمين‌هاي صنعتي در استان برطرف خواهد شد .
سيد مصطفي موسوي بيان داشت : توجه خاص مسئولان قضايي استان به بخش توليد ، قابل ستايش است و مي‌تواند در كاهش مشكلات و رفع موانع اين بخش ، بسيار مؤثر باشد .
مديركل اوقاف و امور خيريه استان نيز در اين جلسه گفت : وقف در اسلام ، تبليغ براي دين است و موجب همبستگي مسلمانان مي شود .
حجت الاسلام و المسلمين عليزاده با اشاره به اين‌كه مقوله وقف ، فقط مختص به مساجد و هيئات عزاداري نيست و برخي از موقوفات ، وقف را در امور اشتغال جوانان نيز انجام مي‌دهند تصريح كرد : وقف در اقتصاد و اشتغال نيز داراي بركات مؤثري است و همين‌كه فردي از يك خانواده ، از بيكاري نجات پيدا كند موجب آرامش روحي و رواني ، هم براي فرد و هم خانواده و جامعه مي شود . وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه با مساعدت دستگاه‌هاي اجرايي ، موارد اوقافي زمين‌هاي صنعتي در سطح شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان ، با انجام كارشناسي و تعامل و همكاري حل شود .

گذر همه کرمانشاهیان امسال به بیمارستان‌ها افتاده است
مدیر برنامه‌ریزی درمان و اعتبارسنجی بیمارستان‌های کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به آمار، تمام شهروندان کرمانشاه در 9 ماهه ابتدای‌ سال‌جاری به‌عنوان بیمار یا همراه یا ملاقات‌کننده وارد بیمارستان‌های کرمانشاه شده‌اند. به گزارش ایسنا، محمود کاظمی تصریح کرد: در 9 ماهه نخست‌سال جاری یک‌میلیون و 250‌هزار نفر از کرمانشاهیان از بیمارستان‌های کرمانشاه خدمات تشخیصی و درمانی دریافت کردند. طی این مدت 162‌هزار بیمار در بیمارستان‌های شهر کرمانشاه بستری شده و بیش از یک‌میلیون و 88‌هزار بیمار نیز به‌صورت سرپایی به این بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.
کاظمی افزود: درمجموع طی 9 ماهه امسال یک‌میلیون و 250هزار نفر، از بیمارستان‌های کرمانشاه خدمات تشخیصی و درمانی دریافت کرده‌اند. وی به آمار همراهان و ملاقات‌کنندگان بیماران بستری نیز اشاره و تصریح کرد: طی این مدت حداقل ضریب همراه بیمار در استان
 1.5 نفر و میانگین ملاقات هر بیمار 5 تا 11 نفر و متوسط اقامت آنها در بیمارستان‌های کرمانشاه 4 روز بوده است. وی با اشاره به این‌که برای شهر کرمانشاه پیش‌بینی 3914 تخت می‌شود، گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی موجود فعال کرمانشاه 2140 تخت است و تلاش می‌کنیم تا کمبودها را در این زمینه جبران کنیم.


تعداد بازدید :  259