شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
شکست شاگردان درخشان مقابل ذوب‌آهن
یحیی برد تا دایی تشویق شود

شهروند| نامه‌نگاری‌های مربیان پرسپولیس با مایکل اومانیا در جریان بازی، حضور بازیکنان جدید و نفراتی که با نظر شخص حمید درخشان جذب این تیم شده‌اند و اعتراض‌های شدید سرمربی پرسپولیس به بازیکنان هم مانع شکست تیم سرخپوش پایتخت در ورزشگاه فولادشهر اصفهان نشد. پرسپولیسی که برای اولین بار از زمان حرفه‌ای شدن لیگ ایران بدون اسپانسر پای زمین مسابقه گذاشت، نشان داد مشکلات مدیریت و مالی تأثیر زیادی روی روند آماده‌سازی این تیم در نیم‌فصل گذاشته است. از شانس بد درخشان آنها در شروع مجدد لیگ برتر به مصاف ذوب‌آهنی رفتند که برای صعود حداکثری در جدول رده‌بندی لیگ برنامه‌ریزی کرده است. در نیمه اول این نبرد حساس شاگردان یحیی ‌گل‌محمدی کاملا سوار بر بازی بودند و موقعیت‌های خوبی نیز به‌دست آوردند که با بدشانسی آنها را از دست دادند.  پرسپولیس در شروع 45 دقیقه دوم زمام بازی را در دست گرفت. اگرچه بازیکنان تحت هدایت حمید درخشان مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند اما بی‌برنامگی در حملات آنها موج می‌زد .. هرچه از زمان نیمه‌دوم گذشت، ذوب‌آهن سوار بر بازی شد؛ یک اشتباه از مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس برای مسعود حسن‌زاده تازه‌وارد کافی بود تا بتواند تیمش را در دقیقه 82 پیش بیندازد و در این شرایط کنترل بازی و حفظ نتیجه برای ذوب‌آهن که تیم‌تر از حریف بود، کار سختی نیست. به هر‌حال همه‌چیز دست به‌دست هم داد تا حمید درخشان، ‌یکی از مخالفان سرسخت کارلوس کی‌روش در ورزشگاه فولادشهر صدای تشویق علی دایی را بشنود. البته سرمربی پرسپولیس درباره همتایش در تیم‌ملی تغییر موضع جالبی بعد از باخت داد: «من هم مخالف کی‌روش نیستم. من فقط به‌عنوان یک فرد فوتبالی سوال کردم که چرا باید مقابل عراق شکست بخوریم. هرگز به او توهین نکردم؛ سطح فنی فوتبال عراق از ایران پایین‌تر است و ما نباید از این تیم شکست می‌خوردیم. من که دراین‌باره حرف بدی نزدم.»

توقف دو مدعی

در حالی که تصور می‌شد تراکتورسازی و نفت‌تهران با توجه به پیشینه‌شان در لیگ چهاردهم کار دشواری مقابل ملوان و استقلال‌خوزستان نداشته‌باشند ولی دو تساوی حاصل تلاش این 4 تیم بود. شاگردان علیرضا منصوریان اگرچه در یک بازی سرد و بی‌روح در دقیقه 46 توسط دیوید ویکروم به گل رسیدند اما در دقیقه 72 از محمدرضا مهدوی باتجربه گل تساوی را دریافت کردند و با تساوی یک بر یک بازی را به پایان ببرند. تراکتورسازی هم در اولین حضور آندرانیک تیموریان که از دقیقه 14 با مصدومیت شهریار شیروند به زمین آمده بود، ‌مقابل ملوان در انزلی نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل به‌دست نیاورد.
 
سایر نتایج
نفت‌مسجدسلیمان صفر- پیکان صفر/ گسترش‌فولاد 2- سایپا 3(گل‌ها: باتیستا و پیمنتا برای گسترش‌فولاد و محمدزاده «دو گل» و میداودی برای سایپا)/ صبای قم صفر- پدیده صفر


تعداد بازدید :  161