شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
آیت‌الله جنتی:
اقتصاد مقاومتی شدنی است

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان و خطیب موقت نماز جمعه تهران، روز گذشته در سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مرگ ملک‌عبدالله پادشاه عربستان، مرگ او را به «کسانی که غصه اسلام را می‌خوردند، شادباش گفت.»
آیت‌الله احمد جنتی در ادامه سخنان خود از ملک عبدالله با عنوان «قارون سعودی» یاد کرد که «با شیعه بسیار دشمنی کرد و تکفیری‌ها را حمایت کرد و با مرگش به سزای اعمالش رسید.» دبیر شورای نگهبان همچنین مرگ ملک عبدالله را به «اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها» و کسانی که به تعبیر آیت‌الله جنتی «در داخل از سفره ملک‌عبدالله استفاده می‌کردند» تسلیت گفت.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه «برخی در باطن عقیده دارند، راه شکستن تحریم‌ها و فشارها، کنار آمدن با آمریکا است»، این تفکر و عقیده را به «ایستادن در مقابل رهبری» تعبیر کرده و گفت: «کدام تجربه نشان می‌دهد که آمریکا و اروپا به نفع ما کار کرده است؟ اقتصاد مقاومتی شدنی است ولی نیاز به قدری صبوری در برابر سختی‌ها دارد. ممکن است روزی بیاید که ما دو وعده غذا بخوریم چه اشکالی دارد؟ حتی ممکن است یک وعده غذا بخوریم؟ دیگر گرسنگی خوردن بدتر از داغ جوان دادن که نیست. آن‌که برای انقلاب جوان داده حاضر نیست گرسنگی بکشد؟»
دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که هم‌اینک افراد ناباب را بر سر کار می‌گذارند، یادآور شد: «من چند وقتی است فردی که در معاونت بالایی هم به‌کار گرفته حالاتش را نگاه می‌کنم این فرد از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده بود و ادله زیادی هم درخصوص وی است در تحصن مجلس بوده و سوء‌سابقه در رژیم شاه دارد. سوءسابقه‌اش زیاد است تحصن در برابر نظام بود و حالا در معاونت یک وزارت پولدار قرار گرفته است.»


تعداد بازدید :  68