شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
برگزاری مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی با حضور رئیس‌جمهوری
روحانی: آماده مبارزه با فساد در ورزش هستیم
پاداش ورزشکاران مدال‌آور برخلاف اعلام قبلی به صورت نقدی پرداخت شد

شهروند| مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2014 اینچئون روز گذشته بعد از گذشت 4ماه از اتمام این رقابت‌ها در سالن اجلاس سران با حضور ریاست‌جمهوری برگزار شد تا قهرمانان این مسابقات بعد از چند ماه انتظار به سکه طلایی که از سوی وزارت ورزش به آنها وعده داده شده بود، برسند و به نوعی از زحمات آنها تجلیل شود.
حضور چهره‌های سیاسی
در این مراسم محمد نهاوندیان، حسین فریدون و محمدرضا صادق رئیس دفتر، دستیار ویژه و مشاور رئیس‌جمهوری، دکتر حسن روحانی را در این مراسم همراهی می‌کردند. علاوه بر مسئولان سیاسی کشور، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، رؤسای فدراسیون‌ها، ورزشکاران و مربیان نیز در این مراسم حضور داشتند.
اهدای حواله نقدی به جای سکه طلا
در این مراسم 177مدال‌آور بازی‌های آسیایی اینچئون در بخش انفرادی و تیمی و 217 مدال‌آور بازی‌های پاراآسیایی 2014 در بخش انفرادی و تیمی پاداش خود را به صورت حواله نقدی دریافت کردند. دکتر حسن روحانی لوح‌سپاس و پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اینچئون کره‌جنوبی را اهدا کرد. پیشتر اعلام شده بود که به نفرات اول تا سوم قهرمانان این دوره از بازی‌ها هرکدام به ترتیب 150، 75 و 40 سکه طلا پاداش داده می‌شود.
 مجموع پرداختی به قهرمانان
سیدمناف‌ هاشمی، معاون منابع مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان عنوان کرد: «مجموع پاداش‌های پرداخت شده به قهرمانان ورزشی ایران در بخش انفرادی و تیمی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2014 به همراه کادر فنی و سرپرست‌ها حدود 23‌میلیارد تومان بود. این پاداش طبق آیین‌نامه هیأت وزیران به تفکیک محاسبه شده است.»
خشنودی از جوایز یکسان
کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2014 با 120 مدال (37 طلا، 52 نقره و 31 برنز) در رده چهارم این بازی‌ها قرار گرفت که بانوان ورزشکار معلول ایرانی نیز در این مسابقات توانستند در مجموع 24 مدال کسب کنند. محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این‌باره می‌گوید: «ورزشکاران جانباز و معلول با درخشش در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون کره‌جنوبی نشان دادند که توانایی فتح قله‌های بالاتری را دارند. از این‌که جوایز قهرمانان معلول و سالم یکسان در نظر گرفته شده، بسیار خشنود هستم.»
رئیس‌جمهوری: آماده‌ایم با فساد در ورزش مبارزه کنیم
دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از قهرمانان می‌گوید: «امروز مسأله مسابقه تنها در میدان ورزش مطرح نیست بلکه ما در میدان‌های مختلف از جمله میدان‌های اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مسائل اجتماعی در رقابت هستیم و برای ما رقابتی ارزشمند است که در آن پیروزی باشد.» وی با طرح این پرسش که آیا در میدان ورزش کسی با طرفداران حریف همصدا شود برای کسی قابل قبول است؟ خاطرنشان می‌کند: «در میدان‌های ورزشی همه ما مشوق ورزشکاران خود هستیم و هیچ‌کس نمی‌پذیرد که فردی به نام این حزب و آن حزب، یا این جناح و آن جناح تحت پوشش انتقاد برای حریف حرف بزند و برای قهرمانی کشور خود در هر صحنه‌ای مشوق قهرمانان ما نباشد.» رئیس‌جمهوری همچنین می‌افزاید: «خوشحال هستم که در دولت یازدهم و در طول مدتی که هنوز به یک‌سال و نیم نرسیده‌ایم از آغاز بخت و اقبال با ما بوده و روزهایی که مردم برای پیروزی سیاسی در صحنه انتخابات در سراسر کشور شادمانی می‌کردند و در حال جشن و سرور بودند صعود ورزشکاران ما به مسابقات جهانی فوتبال بر خوشحالی و سرور ملت ما افزود و شادی مضاعفی را برای آنها به‌وجود آورد. میلیاردها انسان بازی ورزشکاران ما در برابر آرژانتین را تماشا و تحسین کردند چرا که بازی خوب هر چند در آن برد نباشد، در آن پیروزی است.» دکتر روحانی همچنین می‌گوید: «ما هیچ‌گاه در میدان‌های ورزشی و همه میدان‌های قهرمانی و پهلوانی سه نام ایران، اسلام و مولای‌مان علی‌بن ابیطالب را از یاد نخواهیم برد چرا که این 3 نام همواره در کنار قهرمانی، تلاش و رقابت یادآور راه و مسیر درست ما است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کرده‌اند همواره باید هویت ایرانی و اسلامی‌مان را در تمام صحنه‌های ورزش حفاظت و حراست کنیم.» رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به حضور بانوان ایرانی در صحنه مسابقات جهانی می‌افزاید: «بانوان ما راه ورزش و حضور در صحنه مسابقات جهانی را به همه زنان مسلمان سراسر جهان آموختند به همین دلیل ما باید خود را برای پله‌های بعدی صعود آماده کنیم. امروز به لطف خدا مدال‌آوران کشورمان هم از مردان و هم از بانوان هستند اما هنوز هم میان مردان و زنان تبعیض وجود دارد به همین دلیل از مسئولان ورزش و وزیر ورزش می‌خواهم که تبعیض را بردارند و شرایط لازم را برای حضور بیشتر بانوان در تمام عرصه‌های ورزش آماده کنند.» دکتر روحانی در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم ریشه‌کن شدن فساد در کشور می‌گوید: «دولت در تمام زمینه‌ها مصمم است که در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و با حمایت‌های مجلس و قوه‌قضائیه با فساد مبارزه کند.»


تعداد بازدید :  71