شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 رکورد کسب درآمدهای مالیاتی شکست| با تحقق حدود 48‌هزار‌ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در 9 ماهه اول امسال، بیشترین درآمد دولت در این بخش در مقایسه با همین مدت در سال‌های اخیر کسب شد.
 بلوکه 77‌هزار میلیاردی دارایی بانک‌ها در بانک مرکزی| حدود 77‌هزار‌ میلیارد تومان از کل دارایی بانک‌ها درحالی به‌عنوان سپرده نزد بانک مرکزی قرار دارد که از سویی دیگر برخی مدیران بانکی، وزرا و حتی کارشناسان معتقدند که باید با کاهش نرخ سپرده‌های قانونی بخشی از این منابع آزاد شود تا توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش یابد.
 ثروتمندان بیشتر از یارانه‌ها بهره‌مندند| اسماعیل کوثری عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تأکید بر این‌که پردرآمدها بیشتر از افراد کم‌درآمد انرژی مصرف می‌کنند، درباره تأثیر افزایش شدید قیمت انرژی برای پرمصرف‌ها گفت: پردرآمدها افراد حسابگری هستند و در مسیر کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی حرکت خواهند کرد. وی گفت: قطعا پردرآمدها بیشتر از افراد کم‌درآمد انرژی مصرف می‌کنند زیرا در فضای بزرگتری زندگی می‌کنند.
 اشباع سردخانه‌ها از ذخیره مرغ| مصطفی یاسایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از اشباع سردخانه‌ها از ذخیره گوشت مرغ خبر داد و گفت: برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا و جلوگیری از زیان احتمالی مرغداران باید7 تا 10‌درصد از جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها کاهش یابد.
 نمایشگاه پوشاک ایران و ترکیه را مخصوصا همزمان برگزار کردیم | نمایشگاه پوشاک ایران که قرار بود در دی امسال برگزار شود با تعویق یک ماهه با نمایشگاه پوشاک ترکیه در ایران همزمان و موجب اعتراض برخی تولیدکنندگان شد که در این زمینه ولی‌الله افخمی‌راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دلیل انجام این کار این بود که تولیدکنندگان دو کشور با تولیدات یکدیگر آشنا شوند و با ترک‌ها رقابت ایجاد کنیم.


تعداد بازدید :  138