شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
شاکیان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند
سرقت مغازه در کارنامه 10 راهزن حرفه‌ای

شهروند| اعضای یک باند تبهکار در قالب شبکه سرقت در تاریکی شب اموال مغازه‌داران را به سرقت می‌بردند.10 عضو این گروه که سابقه راهزنی در کارنامه خود داشتند در عملیات جداگانه پلیس پایتخت  دستگیر شدند.
وقتی پرونده سرقت‌های مشابه از مغازه‌های سطح شهر تهران پیش روی کارآگاهان قرار گرفت، پلیس وارد عمل شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان به صورت شبانه، با تخریب درهای ورودی اقدام به سرقت اموال داخل مغازه‌ها ازجمله گوشت، باطری و لاستیک خودرو، برنج وخشکبار می‌کردند.
ثبت تصاویر متهمان در دوربین مداربسته
با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت‌های مغازه، کارآگاهان به محل وقوع سرقت‌ها مراجعه و در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی تعدادی از شعبات بانکی و مغازه‌هایی شدند که تصاویر ورود و خروج متهمان را ثبت کرده بودند. بررسی تصاویر به‌دست‌آمده تعدادی از دوربین‌های مداربسته نشان داد که سارقان در تاریکی شب و با خودرو‌های سواری مختلف به محل سرقت‌ها مراجعه و پس از ورود به داخل مغازه‌ها، بلافاصله اموال سرقتی را در داخل خودروهای خود قرار داده و از محل متواری شده‌اند. با بهره‌گیری از تصاویر دوربین‌های مداربسته و انجام اقدامات تخصصی روی این تصاویر، کارآگاهان یکی از مجرمان سابقه‌دار را شناسایی کردند. تحقیقات نشان می‌داد که این مرد از سارقان سابقه‌دار به شیوه راهزنی در جاده‌های بین شهری به‌ویژه در مبادی ورودی به شهر تهران و همچنین سرقت‌های مغازه همکاری دارد؛ با توجه به حساسیت به دست‌آمده درخصوص این پرونده، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم ویژه مبارزه با سرقت قرار گرفت. تیم تحقیق مرد تبهکار را تحت کنترل قرار داد و توانست 10 عضو این گروه سارق سابقه‌دار را شناسایی کند. سرانجام با شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای گروه سارقان در شهرستان‌های کرج، صالح‌آباد، رباط‌کریم، شهریار و اسلامشهر، دستگیری همزمان تمامی متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. 10سارق تبهکار در چندین عملیات همزمان، در داخل مخفیگاه‌هایشان دستگیر شدند.
شیوه و شگرد سرقت‌ها
درحالی که اعضای این گروه منکر سرقت بودند، تعدادی از متهمان لب به اعتراف گشوده و به سرقت‌های مغازه‌ها به شیوه تخریب اعتراف کردند.
در ادامه و با توجه به تجمیع پرونده‌های سرقت مشابه و همچنین تصاویر به دست آمده از صحنه‌های سرقت، متهمان در بازجویی‌ها به ماموران گفتند: «در اطراف مغازه‌ها زاغ‌زنی می‌کردیم. وقتی مطمئن می‌شدیم که اجناس و پول زیادی در مغازه وجود دارد، نقشه سرقت را شبانه اجرایی می‌کردیم.» سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به شناسایی متهمان از سوی مالباخته‌ها و همچنین اعتراف مالخر دستگیر شده گفت: «با توجه به سوابق متهمان، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصاویر اعضای این گروه از متهمان از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند؛ همچنین از شهروندانی که از جرایم متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند نیز درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055505 در اختیار اداره پنجم مبارزه با زورگیری و سرقت‌های به‌عنف پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.»


تعداد بازدید :  93