شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد
خانواده‌های دارای 2 معلول صاحب مسکن می‌شوند
کارت‌های ویژه امنیت غذایی هفته آینده شارژ می‌شود

ایلنا| وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم، خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر صاحب مسکن شوند.
علی ربیعی در حاشیه مراسم واگذاری 2040 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در جمع خبرنگاران گفت: ذیل فعالیت‌های شورایعالی رفاه بحث توانمندسازی مطرح و پیگیری شده است که شامل ایجاد اشتغال و واگذاری مسکن است. او گفت: بخش عظیمی از هزینه‌های خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی مربوط به مسکن بوده که باعث فقر مطلق می‌شد. در بحث فقر مطلق با موضوع کمبود کالری و پروتیین مواجه بودیم که درصدد رفع آن برآمدیم.
ربیعی با بیان این‌که در بحث مسکن؛ میان بنیاد مسکن، خیرین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه هم‌افزایی رخ داده، اظهار کرد: تفاهمنامه‌هایی امضا شده و امیدواریم تا پایان ‌سال آینده موضوع مسکن پیگیری و 20‌هزار واحد مسکونی روستایی را به جامعه هدف تحویل دهیم.8500 واحد مسکونی روستایی برای معلولان در نظر گرفته شده است. همچنین تلاش می‌کنیم، خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر صاحب مسکن شوند.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که در این 18 ماه 28‌هزار واحد مسکونی به مددجویان سازمان بهزیستی تحویل داده‌ایم، افزود: امروز 2040 واحد مسکونی را به صورت نمادین در استان‌های مختلف تحویل داده و 53‌هزار واحد دیگر نیز در دست احداث است. در ادامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ شدن سومین مرحله از کارت‌های ویژه بسته‌های امنیت غذایی خاص مددجویان و نیازمندان در هفته آینده خبر داد. او گفت: «مرحله چهارم سبد امنیت غذایی شب عید توزیع می‌شود.»
 ادامه داد: «۱۰‌میلیون نفر از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد. چهارمین و آخرین مرحله از توزیع بسته‌های امنیت غذایی در‌ سال‌جاری در ماه پایانی‌ سال انجام می‌گیرد.»


تعداد بازدید :  111