شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
خبر کوتاه

کارت آزمون ارشد از یکشنبه توزیع می‌شود
ایلنا| آزمون کارشناسی ‌ارشد ‌سال 94 دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت بیش از 811‌هزار داوطلب از روز چهارشنبه 15 بهمن‌ماه به مدت سه روز در کشور برگزار می‌شود.  کارت ورود به جلسه این آزمون در تاریخ‌های 12، 13 و 14 بهمن‌ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی
 www.sanjesh.org توزیع می‌شود. آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشد ناپیوسته و بیستمین المپیاد دانشجویی کشور ‌سال 94 در 143 کد رشته امتحانی که 136 رشته آن به صورت متمرکز و هفت رشته آن به صورت غیرمتمرکز بوده با نظارت سازمان سنجش در صبح و عصر روز چهارشنبه 15، پنجشنبه 16 و جمعه 17 بهمن‌ماه 93 برگزار می‌شود و نتایج آن در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه ‌سال 94 به صورت کارنامه اعلام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش خبر دادثبت‌نام مشروط بورسیه‌ها توسط دانشگاه‌ها
مهر| سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ثبت‌نام دانشجویان بورسیه به صورت مشروط توسط برخی دانشگاه‌ها خبر داد. قاسم جعفری گفت: سامانه ثبت‌نام برخی افراد بورسیه شده در برخی دانشگاه‌ها بسته شده بود اما با رایزنی و صحبت‌هایی که صورت گرفت مقرر شد این دانشجویان ثبت‌نام شوند ولی در صورتی که محرز شود که تخلف کرده‌اند برابر قانون با آنها رفتار خواهد شد. او افزود: درحال حاضر این دانشجویان می‎توانند ثبت‌نام کنند و همچنین اعتراض‌های خود را به کمیته‌ بررسی اعتراض بورسیه‌ها که توسط وزارت علوم تشکیل شده ارسال کنند.

معاون وزیر بهداشت:سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ کودک عقب مانده ذهنی در کشور متولد می‌شود
ایلنا| سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ کودک عقب مانده ذهنی در کشور متولد می‌شود این درحالی است که به گفته معاون وزیر بهداشت در عرض چند ‌سال می‌توان۵۰ تا ۷۰‌درصد از تولد نوزادان مبتلا به سندروم‌دان را کاهش داد. علی‌اکبر سیاری در دومین نشست سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: یکی از بهترین برنامه‌های ژنتیک اجتماعی دنیا در سطح جمعیت در ایران است. براساس قانونی که در این زمینه در مجلس به تصویب رسید و براساس آن انجام آزمایش قبل از ازدواج برای شناسایی این بیماری اجباری شد، به‌طور چشمگیری از تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی و تالاسمی ماژور در کشور پیشگیری شد و این کار بزرگی بود. معاون بهداشت در ادامه با بیان این‌که درحال حاضر انجمنی برای کودکانی که با منگولیسم متولد می‌شوند، نداریم گفت: سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ کودک عقب مانده ذهنی در کشور متولد می‌شود که که در این رابطه برنامه‌ای در دست اجرا داریم که براساس آن سندروم‌دان را می‌توان کنترل کرد و در عرض چند‌ سال می‌توانیم ۵۰ تا ۷۰‌درصد از تولد نوزادان مبتلا به سندروم‌دان جلوگیری کنیم.


تعداد بازدید :  156