شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
آغازی متفاوت برای جشنواره فیلم فجر
حجت‌الله ایوبی و ناصر تقوایی به مزارِ هنرمندان رفتند

شهروند| همزمان با آغاز دهه فجر دکتر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، ناصر تقوایی فیلمساز برجسته ایرانی به نمایندگی از سینماگران، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر، حبیب ایل‌بیگی مدیر شورای نظارت و ارزشیابی، محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای، رمضانعلی حیدری‌خلیلی سرپرست بنیاد سینمایی فارابی و تعداد دیگری از مسئولان سازمان سینمایی روز پنجشنبه 9بهمن‌ماه با حضور در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) یاد و خاطره هنرمندان فقید را گرامی داشتند.
در این برنامه حجت‌الله ایوبی بر مزار هنرمندان درگذشته امسال چهره‌هایی همچون مرتضی احمدی، مجید بهرامی، احمد رسول‌زاده، عظیم جوانروح، حمیدمهرآرا و... دسته گل گذاشت. ناصر تقوایی نیز که در این برنامه حضور داشت بر مزار هنرمندانی همچون ناصر گیتی‌جاه، سیف‌الله داد، حمید سمندریان، حسین کسبیان، باقر صحرارودی، بابک بیات و... حاضر شد و بر مزار خسرو شکیبایی بازیگر فیلم «کاغذ بی‌خط» آخرین فیلمی که تقوایی ساخته است، گل گذاشت.
 در ادامه این حرکت که به مناسبت آغاز دهه فجر شکل گرفت، ایوبی در مرقد امام(س) حضور یافت و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «متاسفانه امسال غایبان جشنواره فیلم فجر زیاد هستند و سینمای ایران در سالی که قرار داریم خزان غم‌انگیزی را سپری کرد. از این جهت با توجه به این‌که نمی‌توانستیم به منزل تک‌تک این هنرمندان برویم بهتر این بود که در چنین روزی بر سر مزار این هنرمندان بیاییم و با نثار فاتحه به روح این عزیزان تجدید میثاقی داشته باشیم.» او در پاسخ به این پرسش که حاشیه‌های احتمالی فیلم فجر چقدر بر نمایش عمومی آثار تاثیرگذار خواهد بود، ‌توضیح داد: «هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد همچنان که‌ سال گذشته هم مشکلی نبود و جشنواره حاشیه‌ای نداشت.» او همچنین درباره احتمال نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجید مجیدی در برنامه افتتاحیه این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: «آقای مجیدی و گروه‌شان تلاش می‌کنند فیلم را به جشنواره برسانند و ما هم طبق نظر آنها عمل می‌کنیم.» ایوبی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر کم شدن بودجه سینما در‌ سال 94 گفت: «خود نمایندگان مجلس اعلام کردند که این اتفاق نمی‌افتد و طرح کاهش بودجه سینما عملیاتی و اجرایی نمی‌شود.» او همچنین درباره اقدامات انجام گرفته پیرامون برگزاری این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توضیح داد: «تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا حاشیه آنچنانی پیرامون جشنواره فیلم فجر امسال وجود نداشته باشد و خوشبختانه فکر می‌کنم امسال اتفاق غیرمترقبه‌ای در جشنواره نخواهد افتاد.»
 ایوبی در این مراسم از تشکیل مدرسه عالی سینما خبر داد و بیان داشت: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نیز محل استقرار این مدرسه سینمایی اعلام می‌شود. او همچنین از افتتاح اندیشکده سینمای ایران با هدف تأسیس یک باشگاه فکری برای همه علاقه‌مندان و فعالان سینما خبر داد.


تعداد بازدید :  194