شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
سرپرست سازمان امداد‌و‌نجات در زنجان:
تکمیل طرح‌های امدادونجات نیازمند کمک استانداری است

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: «برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های در دست احداث نیازمند اهتمام استانداری و سایر دستگاه‌ها هستیم.»
ناصر چرخساز که به منظور بازديد از فعاليت‌هاي امدادي هلال‌احمر استان زنجان به این استان سفر کرده بود، با استاندار زنجان نیز دیدار کرد. جمشید انصاری، استاندار زنجان در اين ديدار درخصوص طرح آمايش پايگاه‌های امدادونجات قول همكاری داده و اعلام کرد كه تمام همت و تلاش مجموعه استانداري و مديريت بحران براي ارایه خدمات مناسب و در خور شأن مردم به كار گرفته خواهد شد. او تصریح کرد: با كمك دولت و اعتبارات استاني، آمادگي لازم جهت تكميل آشيانه امداد هوايي و پد فرود بالگرد وجود دارد.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در نشست خبری خود در زنجان که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: «خدمات امداد‌و‌نجات در کشورهای دیگر و براساس مصوبات کمیته صلیب‌سرخ جهانی در قالب نیرو و کالاست و در صورتی اجرا می‌شود که احساس نیاز می‌شود.»
او گفت: «به‌دنبال عقد تفاهمنامه با وزارت بهداشت هستیم، چرا که این مهم باعث پوشش خدمات یکدیگر و استقرار نیرو در صورت نیاز از هر دو ارگان می‌شود که نیاز به راهکار دارد. این طرح در حال حاضر از جانب دوطرف مورد استقبال قرار گرفته و نتیجه بررسی‌ها متعاقباً ابلاغ خواهد شد.»
چرخساز با بیان این‌که زنجان به‌عنوان اولین استان برای بررسی طرح آمایش سرزمینی پایگاه‌های امدادونجات انتخاب شده است، گفت: «بر اساس این طرح مقرر شده با نظرسنجی از استانداری و ادارات بحران نقاط حادثه‌خیز شناسایی شود تا جهت ساخت پایگاه‌هایی واقع در این نقاط، میزان آورده هر استان و سهم سازمان مورد بررسی قرار گیرد.»
او ادامه داد: «در حال حاضر ۵۰۰ پایگاه بین‌شهری، کوهستانی و ساحلی داریم که در ایام مختلف‌ سال به ۱۲۰۰ مورد می‌رسد. درواقع پایگاه‌های امدادونجات منطقه‌ای زمان بروز حوادث و سوانح به مردم آن منطقه ارایه خدمات کرده و در مدت زمانی که حادثه خاصی رخ نمی‌دهد حوادث ترافیکی را پوشش می‌دهند.»
سرپرست سازمان امدادونجات با اشاره به این‌که خوشبختانه همه این پایگاه‌ها فعال بوده و نیروها از آمادگی نسبی خوبی برخوردارند، افزود: «با همت مسئولان امسال افزایش کمی و کیفی و همچنین به روزرسانی تجهیزات را شاهد خواهیم بود.»
چرخساز تصریح کرد: «جهت تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های در دست احداث نیازمند اهتمام استانداری و سایر دستگاه‌ها هستیم. به‌عنوان مثال، تخصیص یک فروند بالگرد پوشش هوایی این منطقه را تکمیل می‌کند و همچنین مرکز آموزش شمال‌غرب را راه‌اندازی خواهیم کرد.»


تعداد بازدید :  150