شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
بازار جهانی

استقبال  از تغییر استاندارد اینترنت پرسرعت
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با بازتعریف مفهوم اینترنت پرسرعت پیشرفته در این کشور حداقل سرعت دانلود آن را 25مگابیت در ثانیه دانست. این رقم قبلا 4 مگابیت در ثانیه بود. براساس طرح این کمیسیون قرار است قوانینی به تصویب برسند که ایجاد زیرساخت‌های دسترسی به این خدمات را در سراسر ایالات متحده تسهیل کند. این تحولات با استقبال شرکت‌های بزرگ فناوری و مخابراتی مواجه شده که از این پس می‌توانند با راحتی و امکانات بیشتری به توسعه زیرساخت‌های اینترنتی بپردازند. براساس همین مصوبه حداقل سرعت آپلود اینترنت پرسرعت در آمریکا هم از یک به سه مگابیت در ثانیه افزایش یافته است.

هوش مصنوعی یک تهدید است
بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت چهارشنبه گذشته در نشستی نگرانی‌های برخی دیگر از چهره‌های برجسته دنیای فناوری را در مورد خطرات همه‌گیر شدن هوش مصنوعی تکرار کرد. او هشدار داد که اگر این خطر جدی گرفته نشود ممکن است برخی رویدادهای فیلم‌های علمی – تخیلی مانند ماتریکس و ترمیناتور عملا به وقوع بپیوندد و انسان‌ها اسیر قدرت و هوش فوق‌العاده ربات‌ها شوند. گیتس در این مورد گفت: من جزو آن دسته از افرادی هستم که نگران خطرات هوش مصنوعی است. در ابتدا ماشین‌ها کارهای زیادی را برای ما انجام می‌دهند و چندان باهوش نخواهند بود. اگر این رویه به خوبی مدیریت شود مشکلی پیش نمی‌آید.

واریز پول با جی‌میل
جی‌میل قابلیت جدید «پرداخت» را به ایمیل انگلیسی‌ها نیز بعد از کاربران آمریکایی اضافه کرده و بدون این‌که حساب بانکی آنها را بخواهد، اجازه واریز پول به حساب دوستان و اعضای خانواده را می‌دهد. کاربران برای استفاده از این امکان باید حساب کیف پول گوگل (گوگل والِت) را برای واریز و دریافت وجوه مالی، فعال کرده باشند. درحالی که واریز‌کننده باید این امکان را فعال کرده باشد اما هیچ الزامی برای گیرنده در داشتن حساب فعال جی‌میل نیست. استفاده از چنین امکانی با قرار گرفتن آیکونی مربوط به واحدهای پولی در سمت راست صفحه اصلی ایمیل، بسیار ساده است؛ بسته به منطقه زندگی کاربران جی‌میل واحد پولی برحسب دلار، پوند، یورو یا واحدهای دیگر است. سرویس پرداخت مدتی است که برای کاربران آمریکایی فعال بوده و اکنون برای انگلیسی‌ها نیز فعال شده است.


تعداد بازدید :  146