شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
پرسه در بازار

قیمت خرید پرتقال 1600 قیمت فروش 7000 تومان!

در حالی‌ که باغداران هر کیلوگرم پرتقال را به‌طور میانگین 1600تومان فروخته‌اند، قیمت این محصول در بازار به بیش از 6‌هزار تومان رسیده است. مسئولان وزارت کشاورزی اعلام کرده‌اند علت گرانی بیش از اندازه پرتقال، احتکار این محصول در انبار دلالان است و وزارت کشاورزی در صورت ادامه این روند پرتقال ذخیره‌سازی شده شب عید را زودتر به بازار عرضه می‌کند تا قیمت‌ها را بشکند. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پرتقال شمال به حدود 5‌هزار تومان و هر کیلوگرم پرتقال جنوب به حدود 7‌هزار تومان می‌رسد. این در شرایطی است که به گفته باغداران با حداکثر حاشیه سود قیمت هر کیلوگرم پرتقال نباید بیشتر از 3500تومان باشد.

افزایش قیمت بلیت قطار شایعه است

محسن‌ پور سیدآقایی، مدیرعامل راه‌آهن اعلام کرد: بلیت همه قطارهای مسافربری برای 3روز اول تعطیلات نوروز 94 بدون هیچ‌گونه افزایش قیمتی در حال عرضه است. او با اشاره به شایعات اخیر مبنی بر افزایش قیمت بلیت قطار تأکید کرد: تمام جوسازی‌ها در مورد افزایش قیمت بلیت دروغ است و برخی از شرکت‌های حمل‌ونقل نیز بلیت‌های خود را با تخفیف 10 تا 30‌درصدی عرضه می‌کنند که این عرضه بلیت‌های نوروزی تا 24 اسفندماه امسال ادامه دارد. گفتنی است شرکت جوپار، شرکت نورالرضا‌، شرکت وانیا ریل‌، شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد‌ و شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا تعدادی از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی هستند که برخی از بلیت‌های خود را با تخفیف حداکثر 30‌درصدی پیش‌فروش می‌کنند.

عرضه نامحدود مرغ منجمد در فروشگاه‌ها و میادین

عرضه نامحدود مرغ منجمد در میادین میوه‌وتره‌بار تهران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور از دیروز آغاز شده است. شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد به منظور تعادل در بازار از دهم بهمن‌ماه اقدام به عرضه مرغ در میادین میوه‌وتره‌بار شهر تهران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور کرده است.
براساس این گزارش، عرضه مرغ منجمد تولید داخل با قیمت هر کیلوگرم 6050 تومان انجام شده و با توجه به کافی بودن ذخایر مرغ منجمد در سردخانه‌های تحت‌پوشش شرکت پشتیبانی امور دام، این شرکت تصمیم دارد تا متعادل شدن قیمت مرغ گرم این عرضه را به صورت نامحدود ادامه دهد.


تعداد بازدید :  199