شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
نوبرانه

عرضه تلفن‌همراه ویژه کودکان
تلفن‌همراهی برای مراقبت از بچه ها
شهروند| گوشی‌های هوشمند ویژه کودکان یکی از آخرین محصولات بازار جهانی است. این گوشی‌ها که توسط برخی از برندهای تلفن همراه مانند Kajeet, LG, FiLIP و Kurio طراحی شده است قابلیت‌های محدود و تعریف شده‌ای را دراختیار بچه‌ها قرار می‌دهد. علاوه بر این، گوشی‌های ویژه کودکان به والدین اجازه می‌دهد تا با جی‌پی‌اس از محل فرزندان خود اطلاع داشته باشند. از دیگر قابلیت‌های این تلفن‌همراه می‌توان به مواردی مانند کنترل پیامک‌های ارسالی، تماس‌ها و بازی ویژه و... اشاره کرد. یکی از قابلیت‌های ویژه گوشی‌های مخصوص کودکان نمایش نقاط خطر یا امن برای کودکان است به گونه‌ای که با قرار گرفتن کودکان در محدوده خطری که توسط والدین تعریف می‌شود، گوشی تلفن‌همراه به کودک و والدین او هشدار می‌دهد.
این گوشی‌ها از قابلیت اتصال به اینترنت نیز برخوردارند اما تنها اجازه استفاده از اپلیکیشن یا وب‌سایت‌هایی را به بچه‌ها می‌دهند که با سن آنها همخوانی داشته یا والدین آنها، مجاز بودنشان را تأیید کنند.

یک ابزار جدید برای فراموشکاران
شهروند| یکی از جدیدترین کالاهای عرضه شده در بازار فناوری نوعی ابزار هوشمند است که کارهای مهم را به کاربر خود یادآوری می‌کند. این ابزار جدید که Ditto نام گرفته است توسط کاربر خود برنامه‌ریزی می‌شود تا در زمان معینی نکته‌ای را به او یادآوری کند. به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند زمان مصرف داروهای خود را در این گجت وارد کند تا Ditto در زمان معین مصرف دارو را به کاربر خود یادآوری کند. این گجت کوچک که سایزی به اندازه یک فلش مموری دارد می‌تواند به لباس متصل شود و با به صدا درآوردن زنگ و نمایش یادداشت به کاربر خود یادآوری کند که قرار است چه کاری انجام دهد.


تعداد بازدید :  155