شماره ۴۸۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
درمان سرطان روده با حباب‌های زردچوبه‌ای

دانشمندان «مرکز سرطان جیمز گراهام براون» آمریکا شیوه جدیدی را با استفاده از حباب‌های چرب ریز برای درمان سرطان روده ارایه داده‌اند.   
گفته می‌شود گیاه کورکومین (عصاره اصلی زردچوبه) رشد و گسترش تعدادی از سرطان‌ها را کند می‌کند و در ظرف‌های آزمایشگاهی نیز انواع مختلف سلول‌های سرطانی را از بین برده است.   
با این حال، جذب کورکومین توسط بدن دشوار است و چنین موضوعی تبدیل این ماده به شیوه درمانی را با مشکلاتی مواجه کرده است. هم‌اکنون، دانشمندان «مرکز سرطان جیمز گراهام براون» در آمریکا به دنبال استفاده از exosomes (حباب‌های ریز چربی) مشتق‌ شده از گیاهان میوه، برای تحویل کورکومین به تومورهای موجود در روده هستند.   
در حالی که کورکومین به آسانی توسط سلول‌های موجود در روده جذب نمی‌شود، این حباب‌ها به آسانی جذب می‌شوند؛ بنابراین بسته‌بندی این دو مولفه به معنای انتقال کورکومین به درون بافت روده است و در آن‌جا این ماده به تومورهای سرطانی حمله می‌کند.   
محققان آمریکایی روش جدیدی را برای چسبیدن کورکومین به حباب‌های چربی از طریق چرخاندن آنها با یکدیگر در یک سانتریفیوژ ارایه داده‌اند. گام بعدی مقایسه این شیوه با دیگر روش‌های تحویل است.   
بعید به نظر می‌رسد کورکومین و exosomes عوارض جانبی ایجاد کنند زیرا روزانه توسط میلیون‌ها نفر مصرف می‌شوند.   شیوه درمانی جدید هنوز در مرحله آغازین است و درمان‌های بالینی با استفاده از آن هنوز ادامه دارد.   

 


تعداد بازدید :  70